تهران بزرگ- باز مثل هميشه همزمان با شروع باران در تهران، كلانشهر پايتخت به يك كلاف سردرگم با گره هاي كور ترافيكي مختلف تبديل شد.

به گزارش ایرنا، پایتخت از دقایق اولیه صبح امروز (سه شنبه ) همراه با بارش باران و استمرار آن، درگیر ترافیك سنگین خودروها در معابر، آبگرفتگی و اخلال در تردد عابران شده است.

خیابان ها و معابر پایتخت با كندی حركت خودروها مواجه شده و با وجود تلاش پلیس راهنمایی و رانندگی در سطح شهر، تردد خودروها بسختی انجام می شود.

ایستگاههای مترو و اتوبوس هم شلوغ شده و مسافران باز هم به انتظار تاكسی برای جابه جایی در سطح شهر جامانده اند.

مشكلات هندسی خیابان ها و عملكرد ضعیف مدیریت شهری در انجام برنامه های پیشگیرانه در این مواقع موجب شده همزمان با بارش كمترین میزان باران، پایتخت شاهد ترافیك و آبگرفتگی باشد.

جانشین رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ با تایید این خبر اعلام كرد: از صبح امروز تمامی بزرگراههای پایتخت با ترافیك بسیار سنگین مواجه است.

سرهنگ 'جمال بذرافشان' در گفت وگو با خبرنگار ایرنا گفت: مركز شهر نیز درگیر كندی حركت خودروهاست و این وضعیت از صبح امروز همزمان با آغاز بارش باران در شهر تهران آغاز شده و پیش بینی می شود تا پایان امشب نیز ادامه یابد.

وی بیان كرد: ترافیك و كندی حركت خودروها در روز جاری، تاكنون سبب افزایش تصادفات در شهر تهران نشده است و تصادف مهمی نداشته ایم.

بذرافشان خبر تصادف زنجیره ای در بزرگراه خاوران در روز جاری را كه از سوی یكی از رسانه ها منتشر شده بود را تكذیب كرد و گفت: چنین تصادفی امروز اتفاق نیفتاده است.

بذرافشان در پاسخ به این پرسش كه وضعیت تردد در پل در حال احداث دو طبقه صدر چگونه است، گفت: پل صدر درگیر ترافیك بسیار سنگین شده و هنوز حركت خودروها در این مسیر روان نشده است.

جانشین رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ با اشاره به پیش بینی هواشناسی مبنی بر بارش برف در ساعات شبانگاهی گفت: هماهنگی های لازم با شهرداری تهران در ایجاد آمادگی برای مقابله با مشكلات برف و عملیات نمك پاشی و استقرار لودر برای برف روبی معابر انجام شده است.

بذرافشان از شهروندان خواست در صورت لزوم از تردد غیر ضرور درشهر با خودروی شخصی بپرهیزند و درصورت امكان با مترو و اتوبوس تردد كنند تا ازدحام خودروها سبب تراكم و شلوغی نشود.

وی همچنین به رانندگان توصیه كرد از وضعیت سوخت خود در روزهای بارانی اطمینان حاصل كنند تا با توقف در معابر سبب انسداد معبر نشوند.

تهرام/ 9136/569 / 1449