شهركرد- نخستين جشنواره فيلم كوتاه منطقه اي 'بام ايران ' در شهركرد با اكران 65اثر روز چهارشنبه ، وارد سومين روز خود شد.

به گزارش ایرنا،در سومین روز از برگزاری این جشنواره هشت اثر مستند و داستانی روز چهارشنبه اكران شد.

پس از اكران فیلم های مستند و داستانی كارگاه آموزشی فیلم سازی ایران از سوی 'ابوالفضل جلیلی'در مجتمع فرهنگی هنری غدیر شهركرد برگزار شد.

با پایان یافتن اكران فیلم های منتخب جشنواره فیلم كوتاه بام ایران ،كارگردانان جوان در انتظار صدور بیانیه هیات داوران برای قرائت آرا در عصر روز چهارشنبه می باشند.

در روز نخست این جشنواره نیز 10اثر مستند و 18 اثر داستانی كوتاه بر روی پرده نقره ای سینما به نمایش درآمد.

این آثار با موضوع سرزمین ،ایثار و شهادت و نماز بودند و محتوای فیلم نشان می داد كه كارگردان جوان ، با ایده های تازه ای ،پا به عرصه فیلمسازی گذاشتند.

دبیر اجرایی نخستین جشنواره فیلم كوتاه بام ایران گفت: در این جشنواره 65اثر از هنرمندان فیلمسازان كشور با هم رقابت كردند.

ˈشهرام فرجیˈ در گفت وگو با ایرنا افزود:این آثار از استانهای استان های كردستان، كرمانشاه،لرستان، همدان، اصفهان، خوزستان، كهگیلویه و بویر احمد، فارس و چهارمحال و بختیاری بودند.

به گفته وی،این تعداد اثر از میان 400 اثر رسیده به دبیرخانه این جشنواره از سوی هیات داوران،برای حضور در بخش رقابتی پذیرفته شد.

فرجی یادآور شد:این تعداد آثار با موضوع، نماز و نیایش، ایثار و شهادت، رفتارهای سرزمین من، تولید ملی، حمایت از كار و سرمایه ایرانی و آزاد، در دو بخش مستند و داستانی به نمایش در آمد.

به گفته وی،در این جشنواره ˈابوالفضل جلیلی ˈ از كارگردانان صاحب عنوان ایرانی،ˈ پوران درخشنده ˈ كارگردان فیلم سینمایی پرنده كوچك خوشبختی و ˈعلی محمد قاسمی ˈ از مستند سازان مطرح كشور، كاری داوری آثار را برعهده داشتند.

به گزارش ایرنا،جشنواره فیلم كوتاه بام ایران سال های گذشته به صورت استانی برگزار می شد كه از امسال به صورت منطقه ای برگزار شد.

7359