قم ـ آيت الله 'حسين نوري همداني' از مراجع تقليد قم كه در كشور عراق به سر مي برد، با حضور در آستان مقدس حضرت اباالفضل العباس(ع)، مضجع مطهر و نوراني ايشان را غبارروبي كرد.

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا به نقل از دفتر آیت الله نوری همدانی، حجت الاسلام 'سیداحمد صافی' نماینده آیت الله سیستانی و تولیت آستان مقدس حضرت اباالفضل(ع)با جمعی از خادمان و كارگزاران حرم حضرت عباس(ع) در محل استقرار آیت الله نوری همدانی حاضر شدند و شخصا' از وی برای شركت در غبارروبی مضجع شریف حضرت اباالفضل العباس(ع) دعوت كردند.

آیت الله نوری همدانی و هیات همراه با حضور در شهر كربلا مورد استقبال روحانیون، مردم و كارگزاران حرم حضرت اباالفضل(ع) قرار گرفت و پس از ورود به ضریح، ضمن اقامه نماز و مشاركت در آیین غبارروبی در باره شخصیت حضرت ابالفضل العباس(ع) گفت: حضرت عباس(ع)، جایگاه رفیعی از علم، ادب، شجاعت و ایثار و بصیرت و ازخود گذشتگی دارند كه همه اینها برای ما درس است.

وی بیان كرد: حضرت اباالفضل(ع) فداكاری بسیاری انجام داد و جان خود را در راه اسلام و امام حسین(ع) گذاشت.

این مرجع تقلید با اشاره به ارادت مردم ایران به حضرت اباالفضل(ع) افزود: در دوران دفاع مقدس چه بسیار افرادی بودند كه از وی سرمشق گرفته و فاتح الفتوح شدند و امروز نیز چه بسیار جوانانی كه در ماه محرم شور حسینی به پا می دارند.

در پایان این مراسم معنوی، پرچم سرخ گنبد حرم حضرت ابالفضل(ع) به آیت الله نوری همدانی اهدا شد.ك/1

7404/1535