بجنورد - معاون رفاه اجتماعي وزير تعاون، كار و رفاه اجتماعي و رييس سازمان بيمه سلامت كشور گفت: هم اكنون 10 درصد جمعيت كشور از هيچ پوشش بيمه اي برخوردار نيستند.

'سیدعبدالله عمادی' عصر پنجشنبه در بجنورد به خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی اظهار كرد: این در حالی است كه طبق آمار حدود 75 میلیون جلد دفترچه در اختیار مردم ایران قرار دارد.

وی اضافه كرد: باید در این بخش تلاش بیشتری صورت گیرد تا تمام مردم ایران از دست كم یك نوع پوشش بیمه ای برای دریافت خدمات پایه سلامت برخوردار شوند.

وی گفت: ما به دنبال تهیه بسته بیمه پایه برای تمام جمعیت كشور هستیم و بر اساس مصوبه شورای عالی بیمه سلامت، تمام شركت های بیمه ای حتی بیمه نیروهای مسلح در این نوع خدمات قرار می گیرند.

معاون رفاه اجتماعی وزیر تعاون، كار و رفاه اجتماعی در مورد وظایف بیمه های تكمیلی نیز گفت: بسته فعالیتی شركت های بیمه خصوصی ارائه دهنده خدمات بیمه تكمیلی نیز بزودی از سوی بیمه سلامت تهیه و ارائه می شود.

عمادی جایگزینی كارت هوشمند بیمه به جای دفترچه های فعلی را از دیگر برنامه های بیمه سلامت خواند و اضافه كرد: اكنون شهروندان از طریق دفترچه بیمه خدمات درمانی خود را دریافت می كنند، ولی هدف ما جایگزینی آن با كارت هوشمند است.

رییس سازمان بیمه سلامت در مورد ادغام تامین اجتماعی با بیمه سلامت افزود: ما به دنبال این ادغام نیستیم و تنها بیمه سلامت در پی خرید خدمات غیرمستقیم تامین اجتماعی است.

عمادی گفت: نشست هایی با سازمان تامین اجتماعی به منظور رسیدن به توافق برای خرید خدمات انجام و راه كارهایی نیز برای این كار پیش بینی شده است.

وی پرداخت 55 درصد از هزینه درمان از سوی بیمه شدگان را از معضلات اصلی بخش بیمه ای كشور دانست و گفت: براساس قانون باید بیمه شدگان تنها 30 درصد هزینه درمان را پرداخته و 70 درصد آن از سوی دولت تامین شود.

معاون وزیر تعاون، كار و رفاه اجتماعی افزود: بیمه سلامت به دنبال تدوین راه كارهایی برای كاهش سهم مردم در هزینه های درمانی است. ك/3

2712/626/330