ليكك-رييس انجمن كانون مداحان كهگيلويه و بوير احمد گفت: يك هزار و 200 نفر مداح و شاعر شناسنامه و كددار عضو كانون مداحان استان هستند و اين افراد كد شناسايي كشوري دارند.

'مازیار قشقایی' روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این كانون از سال 1385 فعالیت خود را شروع و برنامه های مختلفی را تاكنون در نقاط مختلف برگزار كرده است.

به با بیان اینكه امسال دومین كنگره شعر عاشورایی در یاسوج برگزار شد، چاپ كتاب مداحی ،توزیع دو هزار سی دی مداحی از مداحان مورد تایید در بین مردم و هیات ها ، برنامه تجلیل از مداحان جوان و پیر غلامان سراسر استان را از برنامه های آینده این كانون ذكر كرد.

قشقایی اجرای برنامه شعر عاشورایی حضرت ابا الفضل(ع)در محرم ،برگزاری دوره های آموزشی مداحی در لیكك، همكاری با صدا و سیمای استان برای برگزاری برنامه ایل سوگوار را از دیگر فعالیت های این كانون برشمرد.

رییس كانون مداحان با قدردانی از مسئولان محلی بهمئی و 'علی تقی زاده' برای تلاش جهت ساماندهی مداحان ،از مداحان این شهرستان خواست به مسایل فنی دقت كنند ، بر روی مقاتل خصوصا مقتل لهوف تمركز كنند ، از اشعار پر محتوا استفاده كنند.

قشقایی با سپاس از هیات نوجوانان و جوانان حسینی بهمئی فعالیت های فرهنگی و مذهبی آن را در طول ایام سال شایسته تشكر و خدا قوت دانست و تصریح كرد: خیمه عزاداری حضرت امام حسین(ع) و یاران با وفایش در این شهرستان به یك قطب فرهنگی تبدیل شده است زیرا هم سخنران های خوبی دارد و شور و شعور با هم است.

وی برلزوم حمایت مردمی ار هیات های مذهبی بویژه هیات نوجوانان و جوانان حسینی بهمئی تاكید كرد.

7534/671