زاهدان - فرمانده پليس راهور سيستان و بلوچستان گفت: ماموران راهنمايي و رانندگي استان در ماه محرم الحرام به صورت آماده باش و شبانه روزي در خيابان ها كار نظارت بر تردد خودروها را بر عهده دارند.

سرهنگ'ستار رحمانی' روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از مردم شهرهای سیستان و بلوچستان بویژه هیاتهای عزدارای در خواست می شود همكاری لازم را با ماموران راهنمایی و رانندگی در خیابان ها و مسیرهای تردد داشته باشند.

وی اظهار داشت: در صورت ازدحام جمعیت عزاداران در مراسم سوگواری سرور و سالار شهیدان كربلا امام حسین(ع) مقابل مساجد و تكایا با هدف روانسازی تردد، تمهیدات ترافیكی ویژه از جمله یك طرفه كردن یا بستن خیابان ها اجرا می شود.

وی ابراز امیدواری كرد؛ با رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی توسط مردم ماه محرم را در شهرهای سیستان و بلوچستان بدون هیچ گونه سانحه رانندگی پشت سر بگذاریم.

فرمانده پلیس راهور سیستان و بلوچستان از رانندگان وسائط نقلیه سبك و سنگین خواست در ماه محرم به دلیل رفت و آمد هیاتهای عزدار در معابر شب ها كمتر تردد كنند.

وی با تاكید بر حركت نكردن موتورسواران از پیاده روها و تردد عابران از مسیرهای تعیین شده، از والدین خواست از رها كردن اطفال در بین هیات های عزاداری در حال حركت در خیابان ها خودداری كنند، زیرا امكان عبور خودرو از بین عزاداران وجود دارد.

وی گفت: هیات های عزاداری باید دقت داشته باشند كه با نصب داربست در مسیر مساجد و تكایا و بر افراشتن پرچم و علم پیاده روها را مسدود نكنند.

رحمانی اظهار داشت: دو مامور راهنمایی و رانندگی با هدف حفظ امنیت در ابتدا و انتهای دسته های عزاداری سطح شهرهای سیستان و بلوچستان برای روان سازی ترافیك حضور دارند. ك/3

7307 / 653