زاهدان – سرپرست كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان سيستان و بلوچستان گفت: نخستين انتخابات كتاب برگزيده كودك و نوجوان استان به طور همزمان در 24 مركز كانون سراسر اين منطقه جنوب شرق كشور برگزار شد.

'حسین موذن' روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا هدف از برگزاری این انتخابات را تعمیق و ترویج فرهنگ كتابخوانی در بین نوجوانان و كودكان عنوان كرد.

او گفت: پنج كتاب در گروه (د) شامل دانش آموزان مقطع راهنمایی و پنج كتاب در گروه (ج) شامل دانش آموزان مقطع ابتدایی، كاندیدای انتخابات كتاب برگزیده كودك و نوجوان سیستان و بلوچستان بودند.

وی بیان كرد: كتابهای 'هستی'، 'هندوانه به شرط عشق'، 'وحشت در اعماق'، 'جزیره بی تربیت ها' و 'ساچیكو (شادی)' كاندیداهای كتاب برتر در گروه (د) و كتابهای 'آقای تابستان'، 'مرد جوان' و 'خیاط حیله گر'، 'خداحافظ راكن پیر'، 'یخی كه عاشق خورشید شد' و 'خفاش دیوانه' كاندیداهای كتاب برتر در گروه (ج) بودند.

او اظهار داشت: كتابهای یاد شده طی نظرخواهی از اعضا و مربیان مراكز كانون پرورش فكری كودكان و نوجوانان سراسر سیستان و بلوچستان برای شركت در این انتخابات معرفی شدند.

وی گفت: كودكان و نوجوانان عضو كانون پرورش فكری كودكان و نوجوانان سیستان و بلوچستان صبح امروز آرای خود را برای برگزیدن بهترین كتاب در 24 صندوق اخذ رای در شش مركز زاهدان، 12 مركز منطقه جنوب و شش مركز منطقه شمال استان به صندوق ریختند.

او افزود: بیش از 80 نفر در 24 مركز كانون پرورش فكری كودكان و نوجوانان سیستان و بلوچستان بر این انتخابات نظارت داشتند.

وی با بیان اینكه شمار شركت كنندگان در این انتخابات از سوی مراكز كانون پرورش فكری كودكان و نوجوانان در مناطق شمالی و جنوبی سیستان و بلوچستان هنوز اعلام نشده است، گفت: 90 نفر از كودكان و نوجوانان عضو كانون زاهدان از جمله شركت كنندگان در این انتخابات بودند.

سرپرست كانون پرورش فكری كودكان و نوجوانان سیستان و بلوچستان گفت: پس از شمارش آرا توسط هیات برگزاری انتخابات كتاب برتر كودك و نوجوان استان، دو كتاب از گروه (د) و (ج) معرفی خواهند شد.

7315/2729