محمد تقی فخریان روز شنبه در آیین نواختن زنگ هفته پژوهش در دبیرستان دخترانه سعدی مشهد افزود: مبنای سند بنیادین بر اساس مبانی اسلامی و فلسفی كه احكام قرآنی و سیره اهل بیت (ع) است تهیه شده است.
وی اظهارداشت: محتوای این سند نیز با در نظر گرفتن اصول تربیتی ناب اسلامی و ایرانی تهیه و تدوین شده است و به جرات می توان گفت پس از سند چشم انداز 20ساله ، مهمترین سند در كشور محسوب می شود.
او گفت: پژوهش و اصول تربیتی از اصول اساسی مندرج در سند مزبور می باشد.
وی افزود: قرآن كریم نیز در 330 آیه مومنان را به پژوهش و تفكر دعوت كرده كه این امر نشان از جایگاه پژوهش دارد.
وی اظهارداشت: رهبر معظم انقلاب هم در سخنان متعدد بر امر پژوهش و ضرورت توسعه تحقیق و پژوهش در تمام سطوح و دستگاهها تاكید فرموده و نقطه عزیمت تولید علم را مدرسه دانسته اند كه این امر نشان می دهد مدرسه و تعلیم و تربیت تا چه حد می تواند در تولید علم موثر بوده و ایفای نقش كند.
فخریان با بیان اینكه هم اكنون در خراسان رضوی 27 پژوهش سرا و بیش از 60 گروه آموزش وجود دارد گفت: یك هزار و 400 اقدام پژوهشی در حوزه فرهنگیان و دانش آموزان در آموزش و پرورش خراسان رضوی انجام شده است.
وی افزود: این استان در عرصه علمی و پژوهشی رتبه های برتر و متعدد كشور و جهانی كسب كرده كه از آن جمله می توان به كسب مدال نقره در المپیاد جهانی شیمی، كسب رتبه های برتر جشنواره خوارزمی كشور اشاره كرد.
مدیر كل آموزش و پرورش خراسان رضوی اظهارداشت: دانش آموزان پژوهنده در خراسان رضوی بسیارند و باید استعداد و هوش آنان را با آموزش درست هدایت كرد./2
7496 /664
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۱ - ۱۵:۲۴
مشهد-مدير كل آموزش و پرورش خراسان رضوي گفت:مباحث پژوهشي و تربيتي از مهمترين مباني سند تحول بنيادين آموزش و پرورش و مورد تاكيد فراوان است.