تهران - ثبت نام داوطلبان شركت در آزمون دكتري تخصصي دانشگاه آزاد اسلامي از طريق پايگاه اينترنتي مركز آزمون اين دانشگاه آغاز شد.

رییس مركز آزمون دانشگاه آزاد اسلامی روز یكشنبه در گفت و گو با خبرنگار فرهنگی ایرنا اظهار داشت: ثبت نام آزمون دكتری تخصصی دانشگاه آزاد تا روز سه شنبه 5 دی ماه 1391 ادامه خواهد داشت و داوطلبان می توانند با مراجعه به پایگاه اینترنتی www.azmoon.org نسبت به ثبت نام خود در این آزمون اقدام كنند.

'ناصر اقبالی' تاكید كرد: دفترچه راهنمای آ‍زمون دكتری امسال فقط به صورت اینترنتی و از طریق سایت مركز آزمون دانشگاه آزاد قابل دسترسی است و توزیع دفترچه در باجه های پستی نخواهیم داشت.

وی با بیان اینكه مهلت ثبت نام آزمون دكتری دانشگاه آزاد، محدود است به داوطلبان توصیه كرد ثبت نام خود را به روزهای پایانی موكول نكنند.

اقبالی هزینه ثبت نام داوطلبان آ‍زمون دكتری را 95 هزار تومان عنوان كرد و گفت: ثبت نام داوطلبان با آزمون و بدون آزمون دوره دكتری تخصصی دانشگاه آزاد به طور همزمان و از طریق پایگاه اینترنتی مركز آ‍زمون صورت می گیرد.

وی توضیح داد: شرایط ثبت نام دوره بدون آزمون دكتری دانشگاه آزاد به طور كامل در دفترچه راهنما درج شده و داشتن حداقل معدل 17 برای رشته های غیر علوم انسانی، حسابداری و مدیریت خدمات بهداشتی و درمانی و حداقل معدل 18 برای رشته های گروه علوم انسانی به جز رشته های حسابداری و مدیریت خدمات بهداشتی الزامی است.

رییس مركز آزمون دانشگاه آزاد داشتن حداقل نمره 18 و نیم پایان نامه، داشتن حداكثر سن 30 سال و فارغ التحصیلی در یكی از سال های 90،89 و 91 از جمله شرایط دوره دكتری بدون آزمون دوره دكتری دانشگاه آزاد برشمرد.

وی با بیان اینكه آزمون امسال دكتری دانشگاه آزاد به صورت تستی خواهد بود و دیگر هیچ آزمون تشریحی در این مقطع برگزار نخواهد شد، گفت: داوطلبان این آزمون در 176 رشته و 369 رشته محل با یكدیگر رقابت می كنند.

اقبالی درمورد تغییرات ثبت نام دوره دكتری دانشگاه آزاد توصیح داد: در آزمون دكتری سال جاری برای نخستین بار هر داوطلب مجاز به انتخاب حداكثر 5 واحد دانشگاهی خواهد بود و پذیرش دانشجو براساس نمره كل آزمون كتبی با سهم 75 درصد و مصاحبه علمی با سهم 25 درصد و با توجه به اولویت واحد دانشگاهی انتخابی خواهد بود.

**آ‍زمون دكتری سال 92 دانشگاه آزاد روزهای 3 و 4 اسفندماه 91 برگزار می شود

رییس مركز آزمون دانشگاه آزاد، زمان برگزاری آزمون دكتری تخصصی این دانشگاه را روزهای پنج شنبه و جمعه، سوم و چهارم اسفندماه عنوان كرد و گفت: كارت ورود به جلسه داوطلبان ، سه تا چهار روز قبل از برگزاری امتحان بر روی پایگاه اینترنتی مركز آزمون قرار می گیرد و نشانی و زمان دقیق آزمون داوطلبان بر روی كارت آنها درج خواهد شد.

فراهنگ(4)**1055