ساري-رييس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي شهرستان آمل ، از برگزاري دهمين سوگواره تعزيه مازندران با حضور گروه هاي برتر تعزيه استانهاي شمالي كشور در نيمه نخست ديماه به ميزباني اين شهر خبر داد.

'محمد محمدی' روز دوشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: با پیشنهاد اداره كل فرهنگ وارشاد اسلامی مازندران وموافقت وزیر فرهنگ وارشاد اسلامی سوگواره تعزیه آمل در دهمین دوره آن به صورت منطقه ای برگزار خواهد شد.

وی افزود: دهمین دوره این سوگواره ششم تا 12 دیماه با حضور هفت گروه برتر از استانهای مازندران، گیلان و گلستان و تهران به عنوان میهمان حضور خواهند داشت.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آمل اضافه كرد: این سوگواره همانند 9 دوره گذشته آن در در حسینه هدایت (تكیه آملی) برگزار می شود.

محمدی تصریح كرد: ماندگاری این برنامه كه با هدف آشنایی بیشتر نسل جوان جامعه با زندگانی اهل بیت و بیان اهداف حماسه عاشورا در قالب نمایش و شبیه خوانی برگزار می شود، نیازمند حمایت های لازم از سوی مسئولان استانی وشهرستانی است .

وی ابرازامیدواری كرد: مسئولان استانی وشهرستانی درترویج این هنر ماندگار اسلامی وانتقال درست آن به نسل جوان جامعه پشتیبانی وحمایت لازم را داشته باشند .

نهمین سوگواره تعزیه مازندران كه سال گذشته در آمل برگزارشد، 9گروه برترتعزیه ازمازندران و دو گروه ازاستانهای گیلان وگلستان به عنوان مهمان،هشت شب در حسینه هدایت (تكیه آملی) برنامه اجرا كردند.ك/3

ك/7327/402