كاشان - شهردار 'برزك' از توابع شهرستان كاشان گفت: تمامي كوچه هاي بافت تاريخي اين شهر با هدف حفظ منظر تاريخي، سنگفرش مي شود.

به گزارش روز دوشنبه روابط عمومی شهرداری برزك 'محسن حیدری' اظهار داشت: حدود 16 هكتار از بافت این شهر به ویژه محله 'مصلا' و موزه مردم شناسی را بافت تاریخی با معماری سنتی تشكیل می دهند.

وی افزود: هم اكنون اجرای این طرح از كوچه 'حاج آقا رضا' شهر برزك آغاز شده و سنگ فرش تمامی كوچه های منتهی به آن تا پایان سال جاری به اتمام خواهد رسید.

شهردار برزك خاطر نشان كرد: بر اساس توافق های انجام شده با اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری كاشان، عملیات نماسازی بخشی از دیوارها، توسط این اداره در سال گذشته انجام و سنگ فرش این معابر امسال توسط شهرداری انجام خواهد شد.

وی، مصالح مورد استفاده برای سنگفرش كوچه های بافت تاریخی شهر برزك را سنگ لاشه طبیعی بسیار با دوام عنوان كرد و گفت: كف سازی متناسب با ارزش های تاریخی بافت، زیبایی، نگهداری آسان، مقاومت در برابر شرایط جوی، مرمت و اصلاح بدون بر جای ماندن اثر ترانشه با هزینه كم بعد از حفاری های مورد نیاز شهری از جمله محاسن اجرای این طرح است.

به گفته حیدری، برای اجرای سنگ فرش بافت تاریخی شهر برزك اعتباری افزون بر 400 میلیون ریال پیش بینی شده است.

شهر برزك كه به نگین سبز كوهستان ایران معروف است با 54 اثر تاریخی و طبیعی در 45 كیلومتری جنوب غبربی كاشان قرار دارد.

تاكنون 10 اثر تاریخی در این شهر در فهرست آثار تاریخی كشور به ثبت رسیده است.

562