گناباد- مدير بسيج سازندگي ناحيه مقاومت بسيج گناباد گفت:اين نيرو در سه ماه گذشته هفت ميليارد ريال تسهيلات به طرحهاي خود اشتغالي پرداخت كرده است.

'مهدی مرتضوی نیا' روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود:این مبلغ به 65 طرح اشتغالزا ارائه شده، اختصاص یافت و متقاضیان جهت دریافت تسهیلات به موسسه مالی و اعتباری مهر (بسیجیان) معرفی شدند.

او با اشاره به تحقق همه برنامه های بسیج سازندگی گناباد افزود: طی سال اخیر شاهد رشد 60 درصدی طرح ها و برنامه ها بوده ایم.

وی اظهارداشت: بسیج سازندگی در سال گذشته با برگزاری هفت اردو هجرت دانش آموزی، بهسازی 15 مدرسه را انجام داد.

وی همچنین برگزاری كلاسهای آموزش پیشگیری از اعتیاد و آموزش خانواده در 17روستا با مجموع 650 نفر شركت كننده و برگزاری كلاسهای آموزش فنی و حرفه ای در 15 روستا را از جمله فعایلیت های این نهاد اعلام كرد.

این مسوول گفت : انجام 31 هزار نفر ساعت آموزش در این كلاسها و صدور گواهینامه برای افراد شركت كننده، كمك به كار آفرینی و توسعه اشتغال بسیجیان با گسترش فرهنگ مشاغل خانگی و در اختیار قرار دادن مبلغ سه میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه دولتی به بسیجیان از اقدامات بسیج سازندگی گناباد بود.

وی ‌كمك به دولت در زمینه ایجاد اشتغال و ثبت افراد در سامانه رصد از طریق شركت فعال در كارگروه اشتغال شهرستان را دیگر فعالیتهای بسیج سازندگی ناحیه مقاومت بسیج گناباد دانست.

مرتضوی نیا افزود: همچنین 15 تیم بهداشتی، درمانی با همكاری بسیج جامعه پزشكی در مناسبتهای مختلف به نقاط مختلف از جمله نقاط محروم شهرستان گناباد اعزام و 850 نفر بصورت رایگان معاینه شدند.

1922/659