اردبيل- فرماندار اردبيل گفت: در آستانه مناسبت هاي روزهاي پاياني ماه صفر نيازهاي اساسي دسته هاي عزاداري و هيات هاي مذهبي شامل شكر، روغن و برنج با اقدامات قبلي تامين شده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، یوسف اكبری روز شنبه در جلسه تنظیم بازار شهرستان اردبیل افزود: یك هزار و 200 تن برنج خارجی در سطح شهرو نیز روغن نباتی با 15 درصد زیر قیمت بازار در سطح فروشگاه های زنجیره ای رفاه و اتكا و ادارات توزیع شده است.

وی با اشاره به رصد قیمت 50 قلم كالا و مقایسه آن با دیگر مناطق استان بیان كرد: قیمت انواع كالاهای مصرفی در اردبیل از میانگین كشوری نیز پایین تر بوده و این توفیق بیانگر همراهی اصناف و اهالی بازار و تلاش دستگاه های متولی در پیگیری مصوبات كارگروه تنظیم بازار است.

وی برگزاری نمایشگاه های عرضه مستقیم كالا را در آستانه خریدهای شب عید خانواده ها مهم و موثر در كنترل التهابات كاذب بازار دانست.

اكبری اضافه كرد: راه اندازی نمایشگاه عرضه مستقیم كالاها را نباید محدود به روزهای پایانی سال كرد چراكه مدیریت روانی و كنترل قیمت اقلام نیازمند است در اواسط فصل مانند مناسبت جشن بزرگ انقلاب و دهه مبارك فجر نسبت به انجام این مهم اقدام شود.

وی ادامه داد: با توجه به نیازهای مردم به اقلام پروتئینی و گوشت مرغ و ضرورت ذخیره سازی و توزیع آن در مناسبت ها، خرید و ذخیره سازی مركبات و میوه عید در مراكز سردخانه ای آغاز شده است.

فرماندار اردبیل تشریح كرد: تلاش می شود یك هزار تن سیب قرمز از محل تولیدات استانی و بیش از یك هزار و 500 تن پرتغال نیز از استان های شمالی مجاور برای تامین نیازهای شب عید مردم استان ذخیره سازی شود.

وی نظارت مستمر و كنترل دقیق قیمت ها و تامین كالاهای پرمصرف را از تكالیف ضروری دستگاه های ذی ربط ذكر كرد و از مجامع مور صنفی خواست با مراقبت های لازم و بازرسی های مداوم نسبت به رفع نواقص و نارسایی های موجود در مراكز عرضه مستقیم مواد غذایی اقدام قانونی انجام دهند.

8123/530