مراغه - امام جمعه مراغه و عضو مجلس خبرگان رهبري گفت: عمل به آموزه هاي ائمه اطهار(ع) از مهمترين اهداف تاسيس كميته امداد از سوي امام خميني(ره) است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام 'محمدتقی پورمحمدی'، روز شنبه در آیین بدرقه كاروان یك هزار نفری مددجویان كمیته امداد امام خمینی(ره) مراغه و مناطق زلزله زده آذربایجان شرقی به مشهد مقدس افزود: كمیته امداد در زمینه خدمت به محرومان و نیازمندان جامعه موفق عمل كرده و این نهاد از موفق‌ترین نهادها در این زمینه است.

وی ادامه داد: پس از پیروزی انقلاب، تلاش برای رفع مشكلات محرومان و نیازمندان به صورت ویژه و گسترده‌ای در كشور انجام می شود و به همین منظور نیز نهادهای مختلفی به فرمان امام راحل تاسیس شدند.

حجت الاسلام پورمحمدی خاطرنشان كرد: كمیته امداد امام خمینی (ره) نیز در همین زمینه، 22 روز پس از پیروزی انقلاب تشكیل شد و در طول این سال‌ها توانسته خدمات ارزشمندی را در قالب‌های مختلف به جامعه مورد هدف خود ارایه دهد.

امام جمعه مراغه اضافه كرد: خدمات كمیته امداد در بحث اشتغال، مسكن، ازدواج و ادامه تحصیل نیازمندان در سراسر كشور ستودنی بوده و بستری برای رفع محرومیت‌هاست.

حجت الاسلام پورمحمدی، اظهار كرد: مهم‌ترین رسالت این نهاد انقلابی، رساندن كمك‌های مردم به دست نیازمندان واقعی و تلاش برای توانمندسازی آنان به بهترین شكل ممكن است.

فرماندار مراغه نیز اقدام های امام راحل(ره) برای برپا كردن نظامی اسلامی را تكرار نشدنی در جهان و تاریخ اعلام كرد و گفت: امام راحل(ره) با تاسی از آموزه های دینی و سیره ائمه اطهار(ع) و برای كمك به محرومان و نیازمندان، اقدام به تشكیل كمیته امداد كردند.

'منصور صادقی اصل' افزود: هدف نهایی كمیته امداد امام خمینی(ره) رساندن نیازمندان به عزت و كرامتی بوده كه خداوند بر آن تاكید كرده است.

وی خدمت به محرومان و ضعفا را از اهداف اصلی نظام اسلامی خواند و ادامه داد: این وظیفه خطیر و مهم به كمیته امداد امام خمینی (ره) تفویض شده و این نهاد در گذشته با بهره‌گیری از هدایت‌های امام راحل(ره) و هم‌اكنون با توجه به منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی در این چارچوب گام‌های بسیار مهمی برداشته است.

صادقی اصل گفت: در رسالت كمیته امداد، اجرای سنت‌های حسنه و توسعه فرهنگ انفاق و نیكوكاری به صورت یك راهبرد و هدف مهم برای نظام مورد توجه است.

كمیته امداد امام خمینی(ره) مراغه از سال 86 تاكنون اقدام به اعزام مددجویان واجد شرایط به مشهد مقدس كرده و كاروان امسال، ششمین كاروان اعزامی این كمیته به این مكان مقدس است.

7483/590/645/587/ 1645