تهران بزرگ - معاون اجرايي سازمان حمل و نقل ترافيك شهرداري تهران گفت: عوارض ورود به محدوده طرح ترافيك در سال 92 در صورت تصويب نهايي شوراي شهر تهران ده درصد افزايش خواهد يافت.

به گزارش روز یكشنبه ایرنا از روابط عمومی و امور بین الملل شورای اسلامی شهرتهران، اعضای شورای شهرتهران در جلسه غیر علنی این شورا، با حضور شهردار تهران، یك فوریت لایحه تعیین عوارض ورود به محدوده طرح ترافیك را تصویب و به بازنگری طرح تفصیلی در خصوص ساخت و ساز در تپه های عباس آباد تاكید كردند.

'وحید نوروزی' معاون اجرایی سازمان حمل و نقل ترافیك در این جلسه تاكید كرد: در صورت تصویب شورای اسلامی شهرتهران عوارض ورود به طرح ترافیك با افزایش 10 درصدی از 15 دی ماه از متقاضیان اخذ خواهد شد.

بر اساس این گزارش،‌ 'مهدی چمران' رئیس شورای شهر تهران درباره فوریت لایحه با اشاره به ثبت نام متقاضیان برای گرفتن آرم طرح ترافیك اظهار داشت: چون سازمان حمل و نقل ترافیك قرار است از واجدین شرایط پول دریافت كند، بنابراین لازم است هر چه سریعتر مبلغ آن تعین شود تا آنها براساس مصوبه عمل كنند و مشكلات بعدی نداشته باشند.

چمران همچنین درباره چگونگی صدور مجوزهای ساخت وساز دراراضی عباس آباد و توافق شهرداری منطقه 3 با بانك انصار درباره ساخت مجتمع ایستگاهی 27 طبقه در ایستگاه مترو شهید حقانی گفت: تپه های عباس آباد به عنوان ریه های شهر تهران باید سبز باقی بمانند و ما نباید خودمان اجازه دهیم در آنجا ساختمان هایی اضافه شود.

چمران بیان كرد: شورای شهر با ساخت و سازهای دولتی در تپه های عباس آباد نیز مخالف است و ما نباید اجازه دهیم ساختمان های بلند مرتبه و اضافه در آنجا ساخته شود و به نظرم شورا و شهرداری به كمك هم می توانند جلوی این گونه ساخت وسازها را بگیرند.

چمران با بیان اینكه تپه های عباس آباد متعلق به شهر تهران است و شهرداری تهران در آن تصمیم گیر است، افزود: چرا اجازه ساخت و ساز های بی رویه و بلند مرتبه داده می شود و رسیدگی به این موضوع زیر نظر مدیریت شهری است.

'حمزه شكیب' رییس كمیسیون توسعه و عمران شورای شهر تهران نیز با اعتراض نسبت به اینكه قبل از ارسال لایحه از مردم پول دریافت كرده اند، گفت: این كه نمی شود شما اول پول را دریافت كنید و بعد مجوز آن را از شورای شهر بگیرید، درست نیست كه شورا را در عمل انجام شده قرار دهید.

تهرام/7244/