'محمدحسن كرباسیان' روز سه شنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: خرید و فروش اینترنتی، ارسال كارت پستال الكترونیك، رهگیری مرسولات پستی، تمبر شخصی، نصب جی پی اس، پست یافته ها و وب آگهی روستایی برخی از این خدمات را شامل می شود.
وی خاطرنشان كرد: استفاده از این خدمات با ورود به سامانه اینترنتی این شركت به نشانی www.post.ir برای همگان امكان پذیر است.
وی گفت: هدف از راه اندازی این خدمات رقابت با بازارهای جهانی ، شتاب بخشی به عملیات پستی و به روز رسانی امكانات به منظور ارائه به هموطنان است.
كرباسیان ادامه داد: این شركت درصدد افزایش دیگر خدمات به حوزه پستی برای آسان سازی رفت و آمدها و صرفه جویی در وقت است كه با آماده كردن زیرساخت ها محقق می شود.
مدیر عامل شركت پست جمهوری اسلامی ایران گفت: این شركت به صورت مشترك با 23 مركز خرید و فروش بخش خصوصی در راستای خدمات اینترنتی فعالیت می كند.
كرباسیان افزود: پست با شش هزار فروشگاه به صورت مجزا و مشترك قرارداد همكاری دارد تا كالاهای مورد نیاز مردم را با خرید از سامانه های مجازی در اختیار كاربران قرار دهد.
وی گفت: بیش از دو میلیون قلم كالا سال گذشته ازطریق این سامانه ها مبادله شد كه ارزش ریالی آن 330 میلیارد ریال بود.
مدیر عامل شركت پست جمهوری اسلامی ایران خاطرنشان كرد: این مهم نشان از استقبال مردم از خدمات الكترونیكی و خرید و فروش اینترنتی دارد.
كرباسیان گفت: رهگیری مرسولات پستی از طریق امضاء الكترونیكی در سامانه پست از دیگر خدمات این شركت در افزایش ضریب امنیت و اطمینان مشتریان در جابجایی مرسولات است.
وی افزود: رهگیری مرسولات پستی با وارد كردن كد 10 رقمی در سامانه این شركت از مبداء تا مقصد قابل پیگیری است و درصد خطا یا گم شدن بسته های پستی نزدیك به صفر است.ك/3
8149/559/ 684
تاریخ انتشار: ۵ دی ۱۳۹۱ - ۱۰:۰۶
اراك - مدير عامل شركت پست جمهوري اسلامي ايران گفت: 10 خدمت الكترونيكي از طريق سامانه پست كشور آماده ارائه به مردم است.