تهران - خبرگزاري فرانسه روز سه شنبه اعلام كرد كه براي برگزاري انتخابات پارلمان اردن كه قرار است در 23 ژانويه برگزار شود، بيش از 1500 تن نامزد شده اند.

این گزارش می افزاید، 'حسین بنی هانی' سخنگوی رسانه ای كمیسیون مستقل انتخابات اردن گفت در انتخابات آینده پارلمانی 1518 نامزد برای تصاحب 150 كرسی پارلمان رقابت خواهند كرد.

هانی افزود: از میان 1518 نامزد انتخابات 213 تن از آنان زن هستند كه درخواست خود را برای نامزدی انتخابات پارلمانی ارائه داده اند.

بنی هانی این مطالب را دیروز بعد از پایان مهلت ثبت نام نامزدها برای شركت در انتخابات پارلمانی در یك كنفرانس مطبوعاتی بیان كرد.

بنابراین گزارش ، قرار است هفدهمین انتخابات پارلمانی اردن بیست و سوم ماه ژانویه (4 بهمن) برگزار شود.

كمیسیون مستقل انتخابات اردن گفت از شش میلیون و 700 هزار شهروند اردنی دو میلیون و 272 هزار و 182 نفر واجد شرایط شركت در انتخابات پارلمانی هستند.

طبق قانون جدید انتخابات اردن شمار كرسی های پارلمان این كشور از 120 كرسی به 150 كرسی افزایش یافته است.

این گزارش می افزاید، بر اساس قانون اساسی اردن انتخابات پارلمانی این كشور هر چهار سال یك بار انجام می شود اما این انتخابات بعد از آخرین انتخاباتی كه در سال 2010 برگزار شد و پادشاه اردن آن را منحل كرد، برگزار می شود.

اخوان المسلمین اردن در 12 جولای گذشته رسما این انتخابات را تحریم كرد و آن را برگرفته از مجلس سابق خواند.

اردن از ژانویه سال گذشته تا كنون شاهد برگزاری تظاهرات و اعتراض ها و درخواست اصلاحات ریشه ای سیاسی و اقتصادی و مبارزه جدی با فساد بوده است.

مترجمام**1408**1515