سنندج - رييس اداره مبارزه با بيماري هاي دامي دامپزشكي كردستان، كنترل و جلوگيري از افزايش ميزان شيوع بيماري تب مالت در استان را نيازمند اختصاص اعتبارات ويژه دانست.

دكتر فرزاد رحمانی روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا با اشاره به دامپرور بودن استان، افزود: با توجه به وجود دام در این استان زمینه برای شیوع بیماری تب مالت وجود دارد.

وی ارتباط مردم با دام در مناطق دامنه رشته كوه زاگرس را منجر به شیوع بیماری تب مالت دانست و گفت: بهترین راهكار برای جلوگیری از شیوع این بیماری ارتقای سطح آگاهی مردم است.

وی اظهار كرد: اداره كل دامپزشكی كردستان اقدامات مطلوبی در زمینه جلوگیری از شیوع بیماری تب مالت انجام داده است اما برای فعالیت های بیشتر نیاز به اعتبارات بیشتری داریم.

رحمانی اطلاع رسانی، واكسیناسیون و افزایش سطح آگاهی مردم را از جمله اقدامات دامپزشكی استان در این ارتباط ذكر كرد و افزود: برای گسترش بیشتر این اقدامات نیاز به حمایت های بیشتری داریم.

وی از جابجایی و نقل و انتقال دام به عنوان مهمترین عامل شیوع بیماری تب مالت اشاره كرد و گفت: دستگاه های متولی امر باید در این ارتباط نظارت بیشتری كنند.

دكتر رحمانی همچنین به كمبود اعتبارات دامپزشكی در ارتباط با واكسیناسیون دام ها علیه بیماری تب مالت اشاره كرد و گفت: نبود اعتبارات منجر شده كه در این بخش پوشش 100 درصدی نداشته باشیم.

رییس اداره مبارزه با بیماری های دامی دامپزشكی كردستان، همكاری و حمایت تمام دستگاه های متولی حوزه سلامت در راستای جلوگیری از شیوع بیماری های مشترك بین انسان و دام را خواستار شد و گفت: تنها یك دستگاه به تنهایی نمی تواند در این زمینه تلاش كند.ك/3

7346/533