همدان- رييس هيات فوتبال همدان گفت: 23 تيم فوتبال اين استان در رده هاي مختلف كشور فعاليت دارند.

'عباس صوفی' روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: این تعداد تیم فعال در ردهای مختلف سنی در لیگ های برتر، دسته یك، دسته دو و دسته سوم كشور حضور دارند.

وی با اشاره به اینكه همه ساله سه هزار مسابقه فوتبال در لیگ های داخلی استان همدان برگزار می شود، گفت: در هر روز هشت مسابقه فوتبال در سطح استان برگزار می شود.

صوفی بیان داشت: فوتبال همدان نسبت به چهار سال گذشته رشد چشمگیری داشته به طوری كه توانسته ایم در این مدت ضمن پیشتازی در طرح آسیا ویژن، پایلوت استعدادیابی غرب كشور شویم.

رییس هیات فوتبال همدان در ادامه گفت: همدان در طرح آسیا ویژن معین استان های گیلان، كرمانشاه، خراسان جنوبی و كردستان است و كار نظارت در برنامه های این استان ها را برعهده دارد.

وی افزود: همچنین مركز استعدادیابی فوتبال منطقه غرب كشور شامل استان های ایلام، كردستان، همدان و قزوین در شهر همدان راه اندازی شده است كه این مهم نشان از پیشرفت فوتبال استان دارد.

صوفی خاطرنشان كرد: هم اینك نیز موافقت نامه برگزاری كلاس مربیگری A حرفه ای را دریافت كرده ایم در حالیكه این مجوز را فدراسیون كشور و كنفدراسیون فوتبال آسیا به این راحتی به هیچ استانی نمی دهند و امیدوارم رییس آینده هیات فوتبال همدان بتواند این كلاس را برگزار كند.

7520/576