تهران - مجموعه آثار جديد 'مجتبي تاجيك' با موضوع كفش با حضور چهره هاي هنري شامل آيدين آغداشلو، واحد خاكدان، كامران عدل، محمد حمزه، حسين ماهر و ميترا حجار در گالري اثر افتتاح شد.

به گزارش روز شنبه خبرنگار فرهنگی ایرنا، مجموعه جدید آثار مجتبی تاجیك دربردارنده كفش هایی‌ است كه این هنرمند با مهارت بر بوم های بزرگ نقاشی كرده است. تاجیك در تابلوهایی كه آرزو، تفاهم، مهربان و ... نام دارند كفش هایی كشیده است كه گویی شخصیت ویژه ای دارند.

كفش هایی كه اكثر آنها زنانه اند و فرم های خاص آنها در جعبه ها، آنها را به عنوان آیكون های بصری جذاب كه قابلیت معنا آفرینی هم دارند، نمایان شده اند.

مجتبی تاجیك در افتتاحیه این نمایشگاه در سخنان كوتاهی گفت: حدود 20 سال است كه نقاشی می‌كشم و همیشه طبیعت بی جان موضوع آثارم بوده و دو سال است كه بر روی آثار این نمایشگاه متمركز هستم.

وی ادامه داد: فكر می‌كنم كفش در زندگی همه اهمیت دارد، زیرا كه در هر لحظه از زندگی با آن سرو كار داریم.

این هنرمند درباره استفاده از كفش های زنانه گفت: كفش های زنانه هنری تر هستند و طراحی آن با كفش مردانه متفاوت است. در واقع كفش های زنانه رنگ و طرح بیشتری دارند.

تاجیك در كنار 9 تابلویی كه از مجموعه كفش ها به نمایش گذاشته ‌است، چیدمانی با جعبه و نقاشی كه در آن یك كفش زنانه و مردانه را در كنار هم كشیده است را در معرض تماشا قرار داده است.

این یازدهمین نمایشگاه انفرادی مجتبی تاجیك محسوب می شود.

وی سال 1390 به همراه گالری اثر در آرت فر بین المللی استانبول حاضر بود و آثارش با استقبال مواجه شد. وی تا به حال در نیویورك، لس‌آنجلس، قطر، دوبی و چند كشور دیگر نیز نقاشی هایش را ارائه كرده است.

مجموعه جدید مجتبی تاجیك تا دوم بهمن ماه در گالری اثر قابل مشاهده است.

علاقه مندان می‌توانند روزهای یكشنبه تا پنجشنبه از ساعت 11 تا 20 و جمعه ها از ساعت 16 تا 20 از این آثار دیدن كنند. گالری شنبه ها تعطیل است.

فراهنگ(5) ** 9173 ** 1071