تهران - مدير شبكه يك سيما گفت: مجموعه تلويزيوني 'يلدا' جديدترين ساخته 'حسن ميرباقري' از 13 دي ماه به مناسبت اربعين حسيني از شبكه يك سيما پخش مي‌شود.

'مهدی فرجی' روز یكشنبه در گفت و گو با خبرنگار فرهنگی ایرنا از توافق با سیمافیلم برای پخش این مجموعه تلویزیونی خبر داد و گفت: پیشنهاد سیمافیلم این بود كه شبكه یك پخش این مجموعه را بر عهده گیرد.

این مجموعه 10 قسمتی به تهیه كنندگی 'بهروز خوش رزم' برای مركز سیما فیلم تولید شده است و امروز - یكشنبه - آخرین بخش‌های این مجموعه در تهران ضبط می‌شود.

وی با تاكید بر اینكه این مجموعه در 10 قسمت از شبكه یك سیما پخش می‌شود، اظهار داشت : بلافاصله با اتمام فصل اول مجموعه '‌میلیاردر'، سریال یلدا به پخش می‌رسد و پس از آن مجموعه 'خاطرات مرد ناتمام' از بهمن ماه در جدول پخش قرار می گیرد.

به گزارش ایرنا، هرچند مجموعه تلویزیونی 'یلدا'‌در 13 قسمت تولید شده بود اما به دلیل تراكم جدول پخش شبكه یك سیما، دو طرف توافق كرده‌اند این مجموعه در 10 قسمت روی آنتن برود و از این رو مجموعه تاریخی 'كلاه پهلوی' كه به صورت هفتگی جمعه شب‌ها پخش می‌شود، 22 دی ماه برای بینندگان پخش نخواهد شد و جای خود را به 'یلدا'‌خواهد داد.

'یلدا' كه بخش‌هایی از آن در بسطام استان سمنان تصویربرداری شده است، داستان 'حاج محمد علی زاهدی' مشهور به مندلی است كه سال‌ها سنت تعزیه خوانی را در شهرستان بسطام حفظ كرده است با نزدیك شدن زمان مرگش احساس می كند كه خطا یا گناهی در گذشته باعث تنهایی و آشفتگی امروز او و دور افتادن فرزندانش از اصالت هاست وی به جستجو در گذشته اش می پردازد.

محمدرضا شریفی نیا ، كاظم هژیر آزاد ، چنگیز جلیلوند ، اسماعیل خلج ، فریبا كوثری ، ماهچره خلیلی ، الهام پاوه نژاد، حمیدرضا آذرنگ ، سید مهرداد ضیائی، حامد میرباقری ، بیژن افشار ، حمید عطائی ، اكبر سلطانعلی ، و سحر افتاده از بازیگران این مجموعه تلویزیونی هستند.

فراهنگ(4)** 2025