زنجان - نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه زنجان گفت: تدبير، اقتدار و شجاعت حضرت زينب (س) پيام عاشورا را به نسل هاي آينده منتقل كرد.

به گزارش ایرنا حجت الاسلام علی خاتمی چهارشنبه شب در مراسم عزدارای اربعین سرور و سالار شهیدان در زینبیه اعظم زنجان افزود: واقعه كربلا دارای ابعاد و ارزشهای خاص و ویژه است كه باید در تاریخ كنكاش كرد تا واقعیت ها نمایان شود.

وی یادآورشد: آنچه در روز عاشورای سال60 هجری در صحرای كربلا صورت گرفت را باید در ابعاد مختلف مورد بررسی قرارداد.

حجت الاسلام خاتمی افزود: یزیدیان سعی داشتند با آتش زدن خیمه ها و همچنین زیر سم اسب قرار دادن پیكر شهدا وبرخی موارد دیگر موجب مسكوت گذاشتن واقعه كربلا شود.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان گفت: تحمل مصیبت دشت كربلا برای بزرگسالان سخت بود و اكثر زنانی كه در حادثه دشت كربلا حاضر بودند به دلیل غم و مصیبت این حادثه عظیم در تاریخ بیش از سه سال نتوانستند به حیات خود ادامه دهند.

وی یادآورشد: بیان واقعیت های عاشورا و حوادث این روز همه نقشه ها و توطئه های شوم یزیدیان را در خصوص تحریف حادثه عاشورا را برهم ریخت.

حجت الاسلام خاتمی یادآورشد: خطبه‌های آتشین زینب(س) در كوفه و شام یزید و یزیدیان را رسوا ساخت و توانست قیام عاشورا برای همیشه درتاریخ نگه دارد.

به گفته ی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان شهادت حضرت رقیه(س) در خرابه های شام، سخنرانی حضرت سجاد(ع) در مسجد دمشق و همچنین خطبه كوبنده حضرت زینب(س) نقشه یزید را در خصوص كتمان واقعیت ها واقعه عظیم عاشورا با شكست مواجه كرد.

522/1