كاشان- سرپرست اداره اوقاف و امور خيريه شهرستان كاشان گفت: 14 طرح عمراني در بقاع متبركه و امامزادگان شهرستان كاشان با حضور برخي از مسوولان دستگاههاي اجرايي و مردم به بهره برداري رسيد.

حجت الاسلام و المسلمین 'محمدرضا اسماعیلی پور' روز شنبه در حاشیه افتتاح طرح های عمرانی حوزه بقاع متبركه شهرستان كاشان، اظهار داشت: در سالجاری با اعتبار 15 میلیار ریال از محل كمك خیرین و هدایا، 14 طرح عمرانی در بقاع متبركه شهرها و روستاهای شهرستان كاشان اجرا شده است.

وی افزود: افتتاح سالن غذاخوری در جوار حرم حضرت سلطانعلی ابن محمد باقر(ع) با اعتبار دو میلیارد ریال و ظرفیت دو هزار نفر و بهره برداری از حسینیه حضرت زهرا(س) در بقعه حضرت سید نورالهدی روستای علوی با اعتبار دو میلیارد و 900 میلیون ریال از طرح هایی است كه در هفته وقف افتتاح شد.

سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان كاشان تاكید كرد: كاشی كاری گنبد حضرت سلطانعلی ابن محمدباقر(ع)، آینه كاری مسجد و تامین منبع آب این بقعه متبركه با ظرفیت دو هزار متر مكعب، احداث مركز اقامتی در جوار بقعه حضرت ولی ابن موسی(ع) در راوند و امامزاده حسین(ع) در روستای جوینان، ساخت و نصب ضریح مطهر بقعه امامزاده یوسف(ع) در روستای ون و امامزادگان طاهر و موسی(ع) در كاشان، كاشی كاری گنبد حرم امامزاده عبدالله در روستای سار و مرمت بقعه میرنشانه كاشان از جمله این طرح ها بوده است.

اسماعیلی پور با اشاره به بخش دیگری از درآمد موقوفات شهرستان كاشان، بیان كرد: در 9 ماهه اول سالجاری حدود 10 میلیارد ریال نیز از محل نذورات و فروش قبر و یك میلیارد و 500 میلیون ریال نیز از اعتبارات دولتی عاید بقعه های متبركه شده كه میزان نذورات، نسبت به سال گذشته 10 درصد افزایش داشته است.

وی افزود: این مبلغ صرف مخارج جاری بقعه های متبركه، ساخت و سازهای عمرانی و فعالیت های فرهنگی می شود

وی برگزاری طرح نشاط معنوی ویژه اوقات فراغت جوانان در تابستان با حضور پنج هزار دانش آموز و دانشجو، یاس نبوی در ایام شهادت حضرت زهرا(س) با اطعام 20 هزار نفر، ولایت علوی در روزهای دهه ولایت همراه با برگزاری مسابقه كتابخوانی، مسابقات سراسری قرآن كریم و اذان را با شركت حدود بیست هزار نفر از طرح های فرهنگی سالجاری اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان كاشان عنوان كرد.

شهرستان كاشان دارای 456 امامزاده است كه حدود 400 باب از آنها در مجموعه یكصد و 27 بقعه متبركه دارای سند و شناسنامه مشخص هستند.

1724/7431