يزد - رييس اداره اوقاف و امور خيريه شهرستان مهريز گفت: براي نخستين بار ، اطلاعات و مشخصات كامل بيش از پنج هزار و 700 موقوفه و رقبه مهريز در سامانه جامع موقوفات كشور ثبت شده است .

به گزارش روز یكشنبه خبرنگار ایرنا ، حجت الاسلام والمسلمین ' محمود میرجلیلی ' در شست خبری با اصحاب رسانه مهریز افزود: در شهرستان مهریز یك هزار و 808 فقره موقوفه با تعداد سه هزار و 994 رقبه وجود دارد .

رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان مهریز ، بازنویسی یك هزار و 188 فقره از اسناد وقفی را از دیگر فعالیت های این اداره طی سالجاری ذكر كرد .

میرجلیلی خاطر نشان كرد: سالن موقوفه حسینیه دوازده امام (ع) شهرستان مهریز با هزینه ای بیش از 430 میلیون ریال تا پایان سال تكمیل خواهد شد.

این مسئول از جمله فعالیت های فرهنگی اداره اوقاف و امور خیریه در شهرستان مهریز را ، برگزاری مسابقات قرآنی و مفاهیم تخصصی در مرحله شهرستان و همچنین اعزام 11 نفر به مسابقات قرآن در مرحله استانی و كسب هشت رتبه در این مرحله ذكر كرد .

میرجلیلی گفت: برگزاری خیمه معرفت در دهه اول ماه محرم الحرام در حسینیه اعظم مزویر آباد با حضور چهار مبلغ و ارائه مشاوره هم صورت گرفته است .

رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان مهریز در این نشست خبری از صدور حكم موقوفه ای به ارزش بیش از بیست میلیارد ریال در مهریز خبر داد.

میرجلیلی در توضیح این موقوفه خاطر نشان كرد: صدور حكم وقفیت رقبات موقوفه حاج سید حسن مزویر آبادی از دیوانعالی كشور به ارزش تقریبی بیست میلیارد ریال به تازگی انجام شده كه سال های متعددی در روند قضایی قرار داشت.

وی گفت: این موقوفه مهم در شهرستان مهریز از جمله موقوفاتی است كه نیات متفاوتی از جمله حق الزحمه موذن، خادم و امام جماعت و تعمیر یكی از مساجد و روضه خوانی اباعبدالله الحسین (ع) دارد.

رییس اداره اوقاف و امور خیریه مهریز در خصوص نیات واقفین این شهرستان هم گفت: بیش از 60 درصد از نیات واقفین در مهریز به روضه خوانی سید و سرور شهیدان مرتبط است و بعد از آن اطعام مردم یكی دیگر از نیات واقفین این شهرستان به شمار می رود.

میرجلیلی در ابتدای این نشست با اشاره به آغاز هفته وقف از 27 ماه صفر اظهار داشت: اعمال خیر خواهانه با هدف خدمت به مردم به عنوان تكلیف دینی و همچنین تسلیم انگیزه های فطری و درونی خود بودن انجام می شود.

وی از اصحاب رسانه تقاضا كرد تا در جهت گسترش فرهنگ وقف به عنوان صدقه جاریه و یك احسان ماندگار بیش از گذشته فعالیت های خبری و اطلاع رسانی داشته باشند.

وی گفت: شهرستان مهریز در سطح استان یزد از لحاظ تعداد موقوفات و رقبات بعد از یزد و میبد ، در رتبه سوم قرار دارد و مردم و مسئولان اجرایی در طول سال همكاری بسیار خوبی با اداره اوقاف و امور خیریه دارند .

رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان مهریز همچنین به بیان عملكرد این اداره در بخش های عمرانی در سطح امامزادگان ، بقاع متبركه و مساجد تحت پوشش و انجام فعالیتهای فرهنگی بر اساس نیات واقفین در طول سال خبر داد كه طبق آن صورت می گیرد .

میرجلیلی گفت: نه تنها یك هفته كه همه روزها باید روز وقف و روز فعالیت در حوزه امور فرهنگی و عام المنفعه باشد كه دارای خیرات و مبرات و بركات فراوان دنیوی و اخروی است .ك2

7541/1968