تهران - رييس دفتر مشاوره و سلامت سازمان امور دانشجويان از نهايي شدن سند راهبردي مشاوره دانشجويي كشور در چشم انداز 1404 خبر داد و گفت كه اين سند، هفته آينده با حضور مسوولان دانشجويي و مشاوره دانشگاه ها رونمايي خواهد شد.

'حمید یعقوبی' روز یكشنبه در گفت و گو با خبرنگار فرهنگی ایرنا اظهار داشت: سند راهبردی مشاوره دانشجویی كشور در افق 1404 پس از دو سال فعالیت كارشناسی و استفاده از نظرات روسای مراكز مشاوره و معاونان دانشجویی و همچنین نظرسنجی از خود دانشجویان تهیه و تدوین شده است.

وی افزود: این سند بالادستی در سازمان امور دانشجویان وزارت علوم به تصویب نهایی رسیده است و روز چهارشنبه، چهارم بهمن ماه 91 همزمان با بیست و دومین گردهمایی روسای مراكز مشاوره دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی وابسته به وزارت علوم رونمایی خواهد شد.

یعقوبی ابراز امیدواری كرد ملاك عمل قرار گرفتن سند راهبردی مشاوره دانشجویی كشور در مراكز مشاوره دانشگاه ها به ارتقای سلامت روان دانشجویان بیانجامد.

وی همچنین از معرفی مراكز مشاوره برتر و فعال دانشگاهی در سطح كشور و در سطح مناطق پنجگانه خبر داد و گفت: این مراسم با حضور رییس سازمان امور دانشجویان و رییس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره كشور برگزار می شود.

رییس دفتر مشاوره و سلامت سازمان امور دانشجویان ادامه داد: پیش از این، گردهمایی روسای مراكز مشاوره دانشگاه ها دو بار در سال برگزار می شد كه امسال به دلیل مسائل اقتصاد مقاومتی، این گردهمایی را یك بار و در ماه های پایانی سال برگزار خواهیم كرد.

وی خاطرنشان كرد: اخیرا سند برنامه جامع سلامت روان كشور توسط وزارت بهداشت منتشر شده است كه مجری این طرح در بیست و دومین گردهمایی روسای مراكز مشاوره دانشگاه های وزارت علوم حضور یافته و ضمن تشریح جزییات این سند با هم اندیشی حاضران به بررسی نقش مراكز مشاوره دانشجویی دانشگاه ها در افزایش سلامت روان جامعه خواهند پرداخت.

فراهنگ(4)**1055**1588