يزد - رييس اداره اوقاف و امور خيريه شهرستان مهريز گفت: براي نخستين بار ، يك وقف نامه به ارزش بيش از 20 ميليارد ريال در مهريز شناسايي و سند آن صادر و به ثبت رسيد .

حجت الاسلام والمسلمین ' محمود میرجلیلی ' روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با پیگیری مستمر اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان ، صدور حكم وقفیت رقبات موقوفه حاج سید حسن مزویر آبادی از دیوانعالی كشور به ارزش تقریبی بیست میلیارد ریال به تازگی صادر شد .

وی ادامه داد: این وقف نامه شامل اراضی مزورعی ، مغاره تجاری و واحد مسكونی در میدان توحید در محله مزویر آباد می باشد كه سامانه جامع اطلاعات موقوفات كشور به ثبت رسیده است .

رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان مهریز اظهار داشت: با وجود اعتقادات دینی ومذهبی كه مردم این شهرستان در گذشته و حال داشته و دارند بیش از 1808 فقره موقوفه با تعداد 3994 رقبه در مهریز وجود دارد .

میرجلیلی به تصحیح ، تكمیل و وارد نمودن اطلاعات 5788 موقوفه و رقبه در سامانه جامع موقوفات و بقاع متبركه ، بازنویسی 1188 فقره از اسناد وقفی و وورد آن در سامانه ، اسكن 6020فقره ازتصاویر موجود درپرونده موقوفات و ثبت آن در سامانه جامع موقوفات و بقاع متبركه خبر داد .

وی به ثبت تعداد 1542 فقره از اطلاعات اشخاص حقیقی و حقوقی درسامانه ، تعداد یك فقره وقف جدید واقع در روستای منشاد ، تنظیم بیش از دو سند اجاره نامه در سامانه جامع موقوفات و بقاع متبركه ، اخذ سند مالكیت تعداد 85فقره از رقبات موقوفه ، درخواست ثبت و انتشار اگهی نوبتی و تحدید حدود 74فقره از رقبات موقوفات و طرح وپیگیری دعاوی موقوفات طی سالجاری خبر داد .

رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان مهریز گفت: افزایش 50در صدی درآمد موقوفات نسبت به سال گذشته ، تكمیل سالن موقوفه حسینیه دوازده امام با هزینه ای بالغ بر 430 میلیون ریال ، برگزاری طرح های آرامش بهاری ، سوگواره یاس نبوی ، نشاط معنوی و جشن ولایت علوی واكمال دین نبوی بصیرت عاشورایی در امامزادگان شهرستان ، برگزاری مسابقات قرانی و مفاهیم تخصصی در مرحله شهرستان واعزام 11 نفربه مسابقات قرانی استانی وكسب 8رتبه در مرحله استانی و برپایی خیمه معرفت در دهه اول ماه محرم الحرام در حسینیه اعظم مزویر آبادبا حضور چهار مبلغ انجام شده است .ك3

7541/1968