رشت - رييس پارك علم و فناوري گيلان گفت: سه شركت فناور استان كه در پارك علم و فناوري گيلان مستقر هستند در دومين جشنواره زيست فناوري كشور در محل دائمي نمايشگاه هاي بين المللي تهران شركت كردند.

دكتر 'مجید متقی طلب' روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: هسته تحقیقاتی توسعه فناوری پروبیوتیك مستقر در پارك علم و فناوری گیلان با محصول ' مكمل باكتری اسید لاكتیك آبزیان و طیور ' در این جشنواره شركت كرده است .

وی ادامه داد: این هسته تحقیقاتی توانسته با بكارگیری انواع باكتری های اسید لاكتیك موثر به مكمل، پودر قابل مصرفی را برای آبزیان و طیور و انواع پروبیوتیك و سین بیوتیك تولید كند.

وی خاطر نشان كرد: علاوه بر این، شركت كاوشگران طبیعت پاك نیز با محصول ' پودر سبز' توانسته با فراوری جلبك ها و گیاهان دریایی، پودر مورد استفاده دام، ماهی و طیور را برای جیره غذایی آنان فراهم كند در این جشنواره شركت كرده است .

وی ادامه داد: جلبك های ماكروسكوپی یا ماكروالگ های دریایی ، میگرو الگ ها و گیاهان آبزی از مهمترین منابع تامین غذای دام و طیور هستند كه امروز مورد توجه گسترده پژوهشگران و محققان صنایع غذایی قرار دارند.

متقی طلب گفت : همچنین شركت ریز جلبكی پارسیان با محصول ' كنسانتره میكرو جلبكی ' توانسته طرح خود را در خصوص مواد مكمل غذایی مورد استفاده ماهی های زینتی به محصول تبدیل و در این جشنواره شركت كند.

وی اظهار كرد: این شركت هم اكنون در حال تحقیق فازهای بعدی این پروژه است تا بتواند در آینده نزدیك اقدام به تولید این كنسانتره برای استفاده دام ، طیور و انسان كند.

دومین جشنواره بین المللی زیست فناوری ایران با شعار 'فناوری های نوین زیستی در خدمت زندگی و سلامت انسان ' روز گذشته با حضور معاون علمی فناوری رییس جمهوری در محل دایمی نمایشگاه های بین المللی تهران آغاز بكار كرد.

این جشنواره با هدف فراهم كردن زمینه مناسب جهت ارایه آخرین دستاوردهای زیست فناوری كشور، توسعه همكاری های بین المللی و زمینه سازی برای تولید و صادرات محصولات ایرانی زیست فناورانه و ایجاد فرصت جهت شناسایی شركت های معتبر داخلی و خارجی فعال در این عرصه برگزار می شود.

در این جشنواره 160 شركت داخلی و خارجی حضور دارند كه شركت های داخلی حوزه زیست فناوری، محصولات و دستاوردهای خود را به نمایش گذاشته اند .

علاوه براین شركت های دانش بنیان داخلی و خارجی، پژوهشگاه ها، دانشگاه ها، مراكز رشد، پارك های علم و فناوری، نشریات تخصصی، انجمن های علمی و باشگاه های دانش آموزی و دانشجویی در این جشنواره حضور دارند.

این نمایشگاه از 26 تا 30 بهمن سال جاری در محل نمایشگاه های بین المللی تهران برپا است .ك /3

605/ 603