كارشناس آموزش در صنايع اداره كل آموزش فني و حرفه اي استان يزد گفت: در سالجاري با هدف ارتقا كيفيت پخت نان 123 نانوا در شهرستانهاي بافق، تفت، ميبد و صدوق آموزش هاي مهارتي پخت نان را فرا گرفتند.

به گزارش روز پنجشنبه خبرنگار ایرنا، علیرضا شهبازی افزود: میزان آموزش مهارتی كه برای نانوایان استان ارائه شده شش هزار و 502 نفر – ساعت و در رشته های شاطر نان تافتون، كارگر خمیرگیر و چانه گیر تافتون، كارگر كمك نانوا و نان پهن كن تافتون، نانوای نان سنتی تافتون و شاطر نان لواش بوده است.

وی تعداد خبازانی كه با شركت در آزمون های مهارت موفق به دریافت گواهینامه مهارت شده اند را 80 نفر عنوان كرد و گفت: بیشترین آمار شركت نانوایان در دوره های مهارتی در استان یزد مربوط به شهرستان بافق با شركت 62 نانوا و با ارائه سه هزار و 250 نفر – ساعت آموزش و كمترین آمار، مربوط به شهرستان یزد می باشد.

كارشناس آموزش در صنایع اداره كل آموزش فنی و حرفه ای استان یزد خاطرنشان كرد: ارتقاء سطح آگاهی و مهارت نانوایان برای پیشگیری از ایجاد ضایعات نان ضروری است و نقش مؤثری در بهبود و ارتقاء كیفیت نان استان دارد.

شهبازی یادآور شد: آموزش نانوایان به دنبال انعقاد تفاهم نامه بین اداره كل آموزش فنی و حرفه ای و اداره كل غله و خدمات بازرگانی و با همكاری اتحادیه صنف نانوایان استان صورت می گیرد.

وی ادامه داد: متاسفانه سهم آموزش نانوایان شهرستان یزد نسبت به سایر شهرستان ها بسیار اندك است و قطعا در صورت عدم استقبال نانوایان استان یزد از آموزشهای ارائه شده در سال جاری به دلایل كافی نبودن اهرمهای مناسب جهت ایجاد انگیزه و عدم الزام نانوایان به شركت در این آموزشهای رایگان ، سهم استان از بهره مندی این آموزشها در سال آینده از طرف سازمان آموزش فنی و حرفه ای كشور به شدت كاهش خواهد یافت.

كارشناس آموزش در صنایع اداره كل آموزش فنی و حرفه ای استان یزد گفت: این اداره كل آمادگی دارد تا با بهره گیری از تمامی ظرفیتها و امكانات موجود ، در جهت ارائه آموزشهای رایگان و متناسب با نیاز نانوایان ، دست همه مسئولین ذیربط استان را جهت انجام این مهم به گرمی بفشارد.

1968/7537