مشهد- جانشين فرمانده نيروي قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامي كشور گفت: براي رفع مشكلات بخشهاي مختلف بايد فرهنگ و منش بسيجي و ايثارگري در جامعه اسلامي ترويج و نهادينه شود.

سردار سرتیپ پاسدار 'اسماعیل قاآنی' پنج شنبه شب در یادواره سرداران شهید شریفی و ابراهیمی از فرماندهان خراسانی دوران دفاع مقدس ،افزود: شهدا و از جمله فرماندهان شهید جنگ تحمیلی با برخورداری از روحیه بن بست شكنی و خستگی ناپذیر با تدبیر خاص برای رفع مشكلات مختلف راه حل متناسب با آن پیدا و برای مرتفع كردن آنها تلاش می كردند.

به گزارش ایرنا وی ادامه داد:‌ شهیدان با این روحیه از هیچ مشكلی هراس نداشتند و با توكل بر خدا و با تاسی از اهل بیت عصمت و طهارت (ع) برای رفع تنگناها سعی فراوانی داشتند.

وی بیان كرد: شهیدان این اعتقاداتشان را از تعالیم ائمه معصومین (ع)‌ گرفته بودند و به تجربه های با ارزشی تبدیل كردند و با روحیه خستگی ناپذیر و جانفشانی های بی نظیر خود در مقابل دشمن تا بن دندان مسلح بعثی ایستاده و در راه دفاع از كیان میهن اسلامی افتخارات بسیاری آفریدند.

وی گفت:‌ این روحیه و فرهنگ منبعث از ایثار و شهادت كشور را از بن بست ها و مشكلات درزمینه های گوناگون نجات می دهد.

جانشین فرمانده نیروی قدس سپاه در عین حال گفت:‌ نظام جمهوری اسلامی بعد ازپیروزی انقلاب تاكنون با الهام از این فرهنگ و رشادت خستگی ناپذیر در مقابل تحریم ها و تهدیدات و مشكلاتی كه دشمنان به عناوین گوناگون برای ما ایجاد كردند، سربلند بیرون آمده و معاندان را مایوس كردند.

او بیان كرد: كشور ما تحت فشارها و ددمنشی دشمنان به این جایگاه ممتاز در زمینه های گوناگون در سطح دنیا دست یافته و مسیر عزت و تعالی را با اقتدار می پیماید.

سردار قاآنی گفت: ملت ایران این مساله را به خوبی درك می كنند كه دشمنان برای ضربه زدن به این نظام همه تلاش خود را صرف تهاجم فرهنگی و جنگ اقتصادی و تشدید تحریم ها علیه كشور مان كرده و تنها راه برون رفت از مشكلات تاسی به روحیه ایثار و از خودگذشتگی است.

در این مراسم تعدادی از همرزمان شهیدان ابراهیمی و شریفی ضمن بیان خاطراتی از این شهیدان بر ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و استمرار راه شهدا به عنوان یكی از ضرورتهای مهم در جامعه اسلامی تاكید كردند.

یادواره شهیدان ابراهیمی و شریفی از فرماندهان خراسانی دوران دفاع مقدس توسط ستاد یادواره سردار سرتیپ شهید بابانظر از همرزمان آن شهدا برگزار شد.

شهیدان 'محمد ابراهیم شریفی' و 'سید علی ابراهیمی'‌ از فرماندهان گردان الحدید یكی از گردانهای تابعه تیپ امام رضا (ع) خراسان در دوران دفاع مقدس در دیماه 1365 و در عملیات شلمچه به فاصله دو روز از یكدیگر به شهادت رسیدند و پیكرهای آنان در گلزار شهدای بهشت رضا در كنار سایر همرزمان شهیدشان آرام گرفت.

این تیپ سپاه پاسداران در عملیاتهای گوناگون دوران دفاع مقدس حضور تاثیر گذاری داشت.ك/2

7490/659