شاهرود - مديركل تبليغات اسلامي استان سمنان گفت : بايد نقاط آسيب پذير جريان مهدويت شناسايي و حل شود.

حجت الاسلام' علی شكری' روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با گرامیداشت نهم ربیع الاول سالروز آغاز امامت حضرت مهدی (عج) افزود : مهدویت در راستای امامت و در امتداد نبوت و خاتمیت پیامبران از سوی حضرت محمد (ص) است.

وی خاطر نشان كرد : امامت تا آخرین لحظه حیات دنیوی بشر نیز باقی خواهد بود.

وی تصریح كرد : چگونگی امامت از امام علی (ع) تا ولی عصر (عج) و عكس العمل مسلمانان در باره امامت ، مهدویت و نیز حوادث تاریخ در این زمینه می تواند از موضوعات مهم و حساس تاریخ اسلام به شمار آید.

شكری با بیان اینكه بسیاری از حركت های اصلاحی در تاریخ و عصر حاضر متاثر از اندیشه مهدویت است ،گفت : باید مراقبت باشیم، مفهوم انتظار،تحریف نشده واندیشه های نادرست در جامعه حاكم نشود.

مدیركل تبلیغات اسلامی استان سمنان اضافه كرد : دشمن از هر حربه ای استفاده می كند تا جلوی رشد تفكر مهدویت را در جامعه اسلامی بگیرد و یا آن را تحریف كند ،بنابراین باید با شناخت صحیح مباحث مهدویت،جلوی هرگونه تخریب و تحریف در آن را گرفت.

وی تصریح كرد : از آسیب های مهم در فرهنگ مهدویت،تفسیرها و برداشت های نادرست از موضوعات این فرهنگ اسلامی است و تحلیل نادرست و ناقص از روایات به دریافت غیرصحیح می انجامد.

شكری اظهار داشت : برداشت غلط از مفهوم انتظار سبب شده بعضی گمان كنند كه چون اصلاح جهان ازفسادها به دست امام عصر (عج)خواهد بود ما دربرابر تباهی ها و ناهنجاری ها هیچ وظیفه ای نداریم و همچنین ممكن است گفته شود كه برای نزدیك شدن ظهور امام (عج) باید برای ترویج بدی ها و زشتی ها در جامعه اقدام كنیم.

مدیركل تبلیغات اسلامی استان سمنان ادامه داد: این اندیشه نادرست در مقابل دیدگاه قرآن و اهل بیت (ع) است و امر به معروف و نهی از منكر را از وظایف حتمی هر مسلمان می داند.

وی با بیان اینكه یكی دیگر از برداشت های نادرست در فرهنگ مهدویت، نشان دادن چهره خشونت آمیز از امام عصر(عج) است ،تصریح كرد :بر خلاف تصور بعضی افراد كه فكر می كنند امام مهدی (عج) با شمشیر عدالت،دریایی از خون به راه می اندازد و بسیاری را از دم تیغ عبور می دهد ، حضرت مهدی مظهر رافت و رحمت پروردگار است.

وی ادامه داد : امام زمان (ع) مانند پیامبر ابتدا همگان را با بیان روشن و دلائل آشكار به اسلام و قرآن فرا می خواند و اكثر مردم نیز دعوت آن حضرت را پاسخ می دهند، بنابر این امام همام تنها با مخالفان سرسخت كه آگاهانه از پذیرفتن حق سرباز می زنند ،با سلاح برخورد می كند.

شكری، تعیین زمان ظهور را از دیگر آسیب های فرهنگ مهدویت دانست و گفت : بعضی به دنبال تعیین زمان برای ظهور هستند ،در حالی كه زمان ظهور بر مردم مخفی است و در روایات پیشوایان دینی از تعیین وقت برای ظهور به شدت نهی شده است و وقت گذاران دروغگو شمرده شده اند.

مدیركل تبلیغات اسلامی استان سمنان گفت: در روایات نشانه هایی برای ظهور امام مهدی(ع) بیان شده است ،اما كیفیت دقیق و خصوصیات آنها روشن نیست و این بستری برای تحلیل ها و تفسیرهای شخصی شده و منجر به یاس و ناامیدی از ظهور می شود.

وی یكی دیگر از آسیب های معارف مهدویت را ظهور مدعیان دروغین در این جریان مقدس دانست و اظهار داشت: در طول سالیان غیبت امام مهدی (عج)افرادی به دروغ ادعا كرده اند كه با آن حضرت، ارتباط خاص دارند و یا از سوی آن بزرگوار، به مقام نیابت خاص رسیده اند.

شكری خاطر نشان كرد : بنابراین شیعیان منتظر ،باید با آگاهی كافی از معارف ناب مهدویت خود را از دام نیرنگ بازان حفظ كرده و با پیروی از علمای متعهد شیعه در مسیر روشن مكتب گام بردارند.ك/3

7265/1496/608