رشت - مديركل تبليغات اسلامي گيلان گفت: اجراي برنامه ها با عنوان 'تقريب' در منطقه، با تعامل و همكاري علماي شيعه و سني به خوبي در حال انجام است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین 'جمال یاری' روز سه شنبه در نشست علمای شیعه و سنی گیلان افزود: وحدت مسلمانان موجب خاموشی آنانی است كه بر طبل نفاق و تكفیر می كوبند.

وی ادامه داد: برای دشمن و استكبار جهانی سنی و شیعه مفهومی ندارد بلكه آنان خواهان ایجاد تفرقه هستند تا دین، فاقد خاصیت فرهنگی و اجتماعی شود.

امام جمعه اهل سنت منطقه پره سر از توابع شهرستان رضوانشهر نیز در این نشست گفت: عقلا و علمای شیعه و سنی باید برای پیشبرد اهداف قرآنی كه وحدت یكی از اركان مهم آن است، پیشقدم شوند.

'سید منصور شرفی' بیان كرد: وحدت در جامعه نمایان است اما دشمنانی هستند كه این محبت و انسجام را نمی خواهند بنابراین مسلمانان شیعه و سنی باید مراقب توطئه های شوم دشمنان باشند.

فرماندار شهرستان آستارا نیز در این نشست گفت: مسلمانان شیعه و سنی با وحدت و همدلی در این منطقه در كنار هم زندگی می كنند.

'كیوان اسدپور' افزود: با توجه به وضعیت مرزی و بحث اسلام هراسی و ایران هراسی كه دشمنان به راه انداخته اند، نقاط كور آستارا شناسایی و هم اكنون در نقاط شناسایی شده 18كانال سیمای كشور دریافت می شود.

وی برنامه های هفته وحدت و دهه فجر امسال را به لحاظ كیفی و كمی بسیار گسترده و ویژه توصیف كرد.

حجت الاسلام 'حسین انصاری' امام جمعه تالش نیز در این نشست وحدت بین شیعه و سنی را مثال زدنی دانست .

وی در بخش دیگری از سخنانش اجرای برنامه های فرهنگی را مهم ارزیابی كرد و از دریافت مجوز ایجاد دانشگاه صنعتی از سوی وزیر علوم و تحقیقات خبر داد.

وی اضافه كرد: همچنین دانشگاه بانوان و دانشكده غیر انتفاعی نیز در شهرستان تالش ایجاد خواهد شد.

نشست علما و روحانیان شیعه و سنی گیلان با حضور فرمانداران شهرستان های تالش و رضوانشهر با عنوان ' وحدت اسلامی در سایه پیامبر رحمت ' در بیت نماینده ولی فقیه در گیلان برگزار شد.ك/2

1881/695