سنندج - جديدترين طرح شوراي ترافيك سنندج با عنوان ايجاد مسيري اختصاصي براي تاكسي ها در خيابان امام خميني(ره) اين شهر، رانندگان تاكسي را ناراضي كرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، برخی از رانندگان تاكسی كه پیش از ظهر امروز شنبه و در ساعات اوج ترافیك، بار دیگر با گره ترافیكی در مسیر اختصاصی خود مواجه شده بودند برای دقایقی دست از كار كشیدند.

این عمل رانندگان تاكسی، ترافیك این مسیر را برای دقایقی افزایش داد اما با حضور شهردار و فرماندار در محل و گفت و گو با رانندگان، آنها به كار خود ادامه دادند.

رانندگان تاكسی، اختصاص مسیری ویژه برای عبور و مرور تاكسی در این خیابان را با توجه به اینكه تنها دو ردیف تاكسی امكان عبور از این مسیر را دارند، ناكافی و موجب اختلال در فعالیت خود می دانستند.

به گفته رانندگان یا باید این مسیر عریض تر شود و یا كاملا برداشته شود و همچون قبل، تمامی اتومبیل های عمومی و شخصی از همه عرض خیابان به طور برابر استفاده كنند.

رانندگان در حالی كه ایجاد این مسیر ویژه برای تاكسی را موجب كند شدن فعالیت خود می دانستند، مدعی بودند كه در هیچ نقطه ای از دنیا برای وسائل نقلیه عمومی محدودیت ایجاد نمی كنند بلكه این محدودیت ها برای اتومبیل های شخصی ایجاد می شود.

شهردار سنندج نیز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا ضمن انتقاد از این طرح شورای ترافیك سنندج گفت: این طرح با طرحی كه ما به شورا ارائه داده بودیم فرق دارد.

مهدی حسام شریعتی افزود: در طرحی كه ما ارائه داده بودیم پیشنهاد شده بود كه در ساعات اوج ترافیك، طرح ترافیك در تمام خیابان امام(ره) اجرایی شود.

وی اظهار كرد: با اجرایی شدن این طرح در طول ساعاتی از صبح و بعداز ظهر كه ترافیك افزایش می یابد، تنها وسائل نقلیه عمومی امكان عبور و مرور از این خیابان را پیدا می كردند.

فرماندار سنندج نیز در این رابطه گفت: برخی از رانندگان تاكسی می خواهند تمامی خیابان در اختیار آنها باشد و عادت كرده اند در وسط خیابان هم مسافر را پیاده و یا سوار كنند.

ولی الله میرزایی افزود: در اوقاتی كه نیاز به تاكسی وجود دارد رانندگان تاكسی در خیابان ها حضور ندارند اما در برخی ساعات، اكثر این تاكسی ها به خیابان های مركزی شهر هجوم می آورند.

وی با اشاره به اختصاص یك مسیر برای عبور و مرور تاكسی ها در خیابان امام (ره) گفت: این تصمیم در شورای ترافیك اتخاذ شده است و كمیته های تخصصی نیز آن را بررسی كرده اند.

به نظر می رسد طرح جدید شورای ترافیك سنندج نه تنها نتوانسته است گره ای از بار ترافیكی خیابان امام (ره) باز كند بلكه موجب اختلال در كار تاكسی ها نیز شده است.ك/4

570/533