مشهد - رييس مجمع امور صنفي توزيعي و خدماتي مشهد گفت: در دي ماه سال جاري حدود 118 ميليون ريال اضافه دريافتي صنوف به شاكيان برگردانده شد.

جعفر معماریان طهرانی در این زمینه به خبرنگاران اظهارداشت: با پیگیری واحد رسیدگی به شكایات و تخلفات صنفی و اقدامات مدیریت بازرسی و نظارت اصناف استان این اضافه دریافتی به مشتریان برگردانده شد.

وی گفت :واحد رسیدگی به شكایات و تخلفات اصناف استان، امور مرتبط به شكایات دریافتی مردم را بررسی می‌كند و طی ماه گذشته توانست رویكرد بسیار مناسبی داشته و رضایت شاكیان را جلب كند.

وی با اشاره به گران فروشی و عدم نصب اتیكت به عنوان عمده ترین دلایل شكایات مردم،گفت : در این ماه حدود دو هزار و 300 شكایت از واحدهای صنفی دریافت شد كه تمام آنها بررسی و با متخلفان برخورد شد.

رییس مجمع امور صنفی توزیعی و خدماتی مشهد افزود : در دیماه از میان تعداد شكایات گزارش شده، برای 800 واحد متخلف فرم تخلف به ارزش مجموع 900 میلیون ریال صادر گردید.

معماریان طهرانی در خصوص عملكرد تیم های ویژه بازرسی طی ماه گذشته، ادامه داد : تیم های ویژه بازرسی از واحدهای صنفی عمده فروشان و مراكز پخش در ماه گذشته بالغ بر 400 مورد بازرسی از صنوف عمده فروشان مواد غذایی، لوازم خانگی،آهن آلات و كالای صوت و تصویر انجام داده و از این میان 34 واحد متخلف را شناسایی كردند.

2713/659