اروميه - سرپرست جهاد كشاورزي و دبير كميته روستايي و عشايري ستاد دهه فجر آذربايجان غربي گفت: 163 پروژه تحقيقاتي، كشاورزي و عمراني در استان آماده بهره برداري شده كه در ايام دهه مبارك فجر افتتاح مي شود.

سیدعلی مختاری روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: اعتبار این طرح ها 300 میلیارد ریال بوده و برای سه هزار و 400 نفر اشتغال ایجاد می كند.

وی اظهار كرد: افتتاح 84 واحد مسكونی روستایی و افتتاح 20 پروژه زكات هر كدام با پنج هزار میلیارد ریال اعتبار از طرح های كمیته روستایی و عشایری ستاد دهه فجر آذربایجان غربی است.

مختاری گفت: طرح های كشاورزی كه در این ایام به بهره برداری می رسند شامل چندین طرح در بخش تولیدات گیاهی با دو هزار میلیارد ریال اعتبار، 23 طرح در بخش تولیدات دامی با 110 میلیارد ریال اعتبار، 117 پروژه آب و خاك با 120 میلیارد ریال اعتبار، هفت پروژه شیلاتی با یك میلیارد ریال اعتبار، دو طرح در بخش تعاون روستایی با دو میلیارد و 740 میلیون ریال اعتبار و شش طرح در زمینه صنایع كشاورزی با 40 میلیارد ریال اعتبار است.

وی گفت: اعزام اكیپ های سیار دامپزشكی و واكسیناسیون دامی به مناطق روستایی و عشایری به صورت رایگان، اعزام كارشناسان كشاورزی به روستاهای استان جهت ارائه خدمات رایگان، اعزام اكیپ های سیار پزشكی به همراه آمبولانس و نیز تامین دارو و بهیاران به مناطق روستایی و عشایری جهت معاینه رایگان در مراكز بهداشتی و درمانی از برنامه های اجرایی در این دهه است.

مسوول كمیته روستایی و عشایری ستاد برگزاری دهه فجر آذربایجان غربی اظهار كرد: به صدا درآمدن زنگ انقلاب در مدارس روستاهای استان، برگزاری جشن میهمانی لاله ها و اجرای برنامه های فرهنگی، ورزشی و هنری از سایر برنامه های این كمیته است.

وی اظهار كرد: دانشگاه علوم پزشكی، نیروی انتظامی، سازمان تبلیغات اسلامی، فرهنگ و ارشاد اسلامی، اداره كل امور عشایر و جهاد كشاورزی عضو این كمیته بوده و كلیه برنامه ها با مشاركت این دستگاهها برگزار می شود.

7125/581