كيار، شهركرد- نماينده ولي فقيه درچهارمحال وبختياري وامام جمعه شهركرد مناطق محروم برجا مانده از دوران ستم شاهي دركشور را يادگارهايي عنوان كرد كه عمق ظلم اين رژيم بر توده هاي مردم در دوران قبل از انقلاب را نشان مي دهد.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین 'محمدعلی نكونام' عصر پنجشنبه در جشن سالروز ورود حضرت امام خمینی(ره) به كشور، در شهر دستنا از توابع شهرستان كیار، با گرامیداشت فرا رسیدن سالروز پیروزی انقلاب اسلامی فجر اظهار داشتند: چهارمحال و بختیاری در زمان طاغوت چنان مورد ظلم قرار گرفت كه بعد از گذشت سالها هنوز نتوانسته به جایگاه واقعی خود برسد.

وی ادامه داد:‌ عمق محرومیت این استان در دوران قبل از انقلاب به حدی بوده كه خدمات ارزنده بعد از انقلاب نیز غبار محرومیت را از سیمای استان پاك نكرده است.

حجت الاسلام نكونام محرومیت بسیاری از استان ها در زمان شاه خائن را عمدی دانست و ادامه داد: شاهان و حاكمان ظالم قبل از انقلاب به دلایل مختلف اجازه نمی دادند صدایی بلند شود تا كسی نتواند در مقابلشان بایستد.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال وبختیاری افزود: شاه ایران كوچكترین اختیاری از خود نداشت و كمترین خادم آمریكایی به او دستور می داد و شاه جرات نداشت از او اطاعت نكند چرا كه سرسپرده بود.

حجت الاسلام نكونام ، امام خمینی(ره) را مرجعی فرهیخته و چهره ای ملكوتی دانست و ادامه داد: مردم غیور و پرورش یافته ی مكتب قرآن و اسلام به حركت شجاعانه امام(ره) لبیك گفتند و با مقاومت و تقدیم شهید، در میدان ایستادند و از اسلام دفاع كردند.

وی بازگشت امام راحل به كشور را سرآغاز تحول و تغییر نه تنها در ایران بلكه در سراسر دنیا عنوان كرد و افزود: بازگشت امام خمینی(ره) سیر جدیدی در مسیر انسانیت ایجاد كرد و به كشور جان دوباره بخشید و آزادگان جهان به خود آمدند و به این باور رسیدند كه می توان آمریكا را ازصحنه ی روزگار محو كرد.

امام جمعه شهركرد، مردم شهر دستنا را مردمی پویا دانست و نشانه ی این پویایی را برگزاری مراسم دینی، مذهبی و انقلابی پرشور عنوان كرد.

امام جمعه شهر شلمزار مركز شهرستان كیار نیز جمهوری اسلامی ایران و ولایت فقیه را از نعمت های الهی دانست و افزود: همه واجبات به واسطه ی ولایت اقامه می شود.

حجت الاسلام صفری امام خمینی(ره) را فرشته ی نجات ملت ایران عنوان كرد و ادامه داد: امام خمینی(ره) راهی پر بهجت و سراسر معنویت برای ملت ایران و تمام ملت های آزاده ی جهان گشود و آن راه، پیروی از اولیا خدا بود.

شهر دستنا از توابع شهرستان كیار در فاصله 55 كیلومتری شهركرد قرار دارد.

547/558/