قم- معاون نظارت و تاييد صلاحيت نمايندگي ولي فقيه در سپاه پاسداران گفت: هراس استكبار از انقلاب اسلامي به خاطر الگو پذيري ملت هاي جهان از آن است.

به گزارش ایرنا، سردار قاسم قریشی جمعه شب در مراسم یادواره شهیدان محله امام جعفرشهید(ع) قم با بیان این مطلب اظهار داشت: در بدو پیروزی انقلاب دنیا به دو بلوك غرب و شرق تقسیم شده بود و هریك از كشورهای جهان زیر سیطره یكی از دو ابر قدرت آمریكا و شوروی آن روز بودند.

وی افزود: در آن زمان گروه های لیبرال و ملی گرا وضعیت را اینجور تحلیل می كردند كه ازآنجا كه ما ناچاریم زیر پرچم یكی از این دو باشیم رابطه خود را با آمریكا خیلی تیره نكنیم چرا كه آنها حداقل در ظاهر اعتقاد به مسیحیت و دیانت دارند و الا شوروی ها كه كمونیست هستند و به خدا باور ندارند.

وی افزود: درچنین شرایطی و در حالی كه برخی به عنوان پیاده نظام این دو طرز تفكر سعی داشتند در مقابل انقلاب بایستند ملت ایران با هدایت ها و رهبری های حضرت امام(ره) توانست درمقابل دشمنان ایستادگی كند.

قریشی با اشاره به همراهی دو قدرت آمریكا و شوروی برای ضربه زدن به انقلاب اسلامی خاطرنشان كرد: این دو ابرقدرت به دلیل اینكه مردم ایران می خواستند آزاد باشند و اجازه به یغما بردن منابع اقتصادی كشور خود را به آنها ندهند، به شدت این ملت را مورد تهدید قرار دادند.

این مقام سپاه پاسداران به قدرت رسیدن یك انقلاب و نظام سیاسی برگرفته از مكتب تشیع را از جمله دلایل گسترش دشمنی ها و تهدیدهای نظام استكبار علیه مردم ایران دانست، و افزود: آنها ازهمان روزی كه مردم ایران با اكثریت آرا جمهوری اسلامی را برگزیدند ازاینكه این انقلاب به قدرت برسد و سپس مورد الگوی دیگر ملت ها قرار بگیرد به شدت نگران بوده اند.ك/2

7406/ 550/