اروميه - معاون امور معدن و صنايع معدني اداره كل صنعت، معدن و تجارت آذربايجان غربي گفت : زمينه احداث واحدهاي فرآوري معدن در استان به خوبي فراهم است.

اكبر طاهری روز دوشنبه در آیین افتتاح واحد سنگبری آذرماربل خوی افزود: این امر می تواند در توسعه بخش معدن و فعالیت های معدنی در استان نقش بسزایی را ایفا كند.

وی اضافه كرد: با راه اندازی واحد سنگبری آذرماربل در خوی، سالانه 20 هزار تن سنگ تزئینی در این واحد فرآوری می شود كه ضمن جلوگیری از خروج مواد معدنی خام از استان، اشتغالزایی خوبی نیز ایجاد می كند.

وی اظهار كرد: امروزه بیشترین ارزش افزوده در حوزه معدن را فرآوری مواد معدنی به خود اختصاص داده است و امیدواریم با راه اندازی واحدهای فرآوری در این استان شاهد شكوفایی بیشتر در این حوزه باشیم.

معاون امور معدن و صنایع معدنی اداره كل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی شهرستان خوی را یكی از مناطق مستعد به لحاظ ساختار زمین شناسی عنوان كرد و ادامه داد: در حال حاضر شهرستان خوی 51 فقره معدن در حال بهره برداری و 43 معدن در حال اكتشاف دارد كه می تواند از این تعداد نیز بیشتر باشد.

طاهری با بیان اینكه سالانه یك میلیون و پانصد هزار تن مواد معدنی از معادن خوی استخراج می شود، افزود: سنگ آهك، خاك رس، سنگ گچ، نمك، انواع مرمریت، تراورتن، سیلیس، گرافیت و كرومیت از جمله مواد معدنی استخراج شده در شهرستان خوی به شمار می روند.

582/583