فيروزكوه- تهران بزرگ- علي اكبر مومني مسؤول آتش نشاني و خدمات ايمني شهرداري فيروزكوه با رد هر گونه اهمال و سستي عوامل اين نهاد گفت:اهمال براي فرونشاندن آتش در يك قنادي در فيروز كوه را رد مي كنم.

به گزارش ایرنا، 'كاوه آهنگر' مدیر یك واحد شیرینی پزی كه در روزهای گذشته، مغازه وی دچار حریق شده بود در گفت وگو با ایرنا اظهاركرد: حریق ساعت چهار و 30 دقیقه صبح 12 بهمن اتفاق افتاد كه بلافاصله توسط همسایگان به آتش نشانی اطلاع داده شد، اما پرسنل این نهاد با نیم ساعت تاخیر در محل حضور یافتند.

وی گفت: در حالی كه عامل آتش سوزی اتصال سه راهی برق موجود در مغازه بود، پرسنل آتش نشانی منتظر عوامل اداره برق برای قطعی برق ماندند كه خود تاخیری نیم ساعته را به دنبال داشت و در این مدت، مغازه و وسایل موجود در آتش می سوخت.

آهنگر افزود: انتظار می رفت عوامل آتش نشانی از امكانات لازم برای قطع كردن برق برخوردار باشند و یا در صورت خطر اطفاء حریق با آب در این شرایط ، از كپسول دی اكسید كربن استفاده می كردند.

وی بیان كرد: مطابق اظهارات كارشناسان نیروی انتظامی و آتش نشانی، 100 درصد مغازه در آتش سوخت و خسارتی یك میلیارد تومانی به بار آورد.

این كاسب فیروزكوهی خواستار افزایش تعداد نیروهای آتش نشانی و آموزش بهتر عوامل آن شد.

'علی اكبر مؤمنی' مسؤول آتش نشانی فیروزكوه در این باره به ایرنا گفت: قبل از هر گونه عملیات اطفای حریق، انشعابات برق و گاز بایستی قطع شوند تا مساله ساز نشوند.

وی بیان كرد:استفاده ازپودرمخصوص آتش نشانی در زمان وقوع حریق با وسعت كم است، در حالی كه گستردگی آتش در این مغازه زیاد بود.

مؤمنی با اشاره به وجود 20 كپسول در خودروهای آتش نشانی در این روز، بیان كرد: به دلیل پاسخگو نبودن این میزان پودر و وسعت آتش، چاره ای جز قطع برق و استفاده از آب برای اطفای حریق نبود.

وی گفت: تماس مردمی با واحد آتش نشانی در ساعت شش و 15 دقیقه (و نه حدود چهار و 30 دقیقه صبح) اتفاق افتاده بود و عوامل این نهاد پنج دقیقه پس از تماس در محل حادثه حاضر بودند.

این مقام مسؤول بیان كرد: قطعا پرینت ریز مكالمات مخابرات گواهی و سند محكمی بر این مدعاست.

مومنی گفت:‌مالباخته كه از پوشش بیمه ای برخوردار نبوده، در این ماجرا به دنبال فرافكنی است و آتش نشانان در این شرایط وظیفه محوله خود را بخوبی انجام دادند و مانع گسترش آن به واحدهای اطراف شدند.

تهرام/8142/1457/ 675