ساري - مشاور فدراسيون اسكيت و رييس هيات اسكيت مازندران گفت : پيشرفت و موفقيت روز افزون ورزشكاران اين رشته در استان نتيجه همدلي و اتحاد بيش از پيش ورزشكاران و مسوولان اين رشته است .

' حسین خیری نیا ' روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت : اسكیت مازندران تا 5 سال پیش در رده 27 كشور قرار داشت اما با تلاش های انجام شده و گردآمدن جوانان علاقمند و فعال ، اكنون شاهد ارتقا جایگاه هیات اسكیت مازندران به رتبه سوم كشور هستیم .

رییس هیات اسكیت مازندران افزود : احداث پیست اسكیت مازندران ، اولین نمونه این مكان ورزشی در كشور است كه بدون دریافت كمك از فدراسیون و وزارت ورزش و جوانان نسبت به ساخت آن اقدام شد كه اجرای این طرح مورد استقبال فدراسیون قرار گرفت و شیوه اجرای آن به تمام هیات های اسكیت كشور ابلاغ شد .

مشاور فدراسیون اسكیت افزود : در حال حاضر اسكیت مازندران با فعالیت 18 هیات شهرستانی در مسیر پیشرفت قرار دارد و در شهرهای مختلف استان، رشته های تحت پوشش این ورزش مانند اسكیت سرعت، نمایشی، بورد و اگرسیو و فری استایل ، توسط علاقمندان اجرا می شود .

رییس هیات اسكیت مازندران ادامه داد : اسكیت مازندران منحصر به فعالیت مردان نیست و بر اساس آمار موجود ، بیش از 60 درصد اسكیت بازان مازندران را خانم ها تشكیل می دهند .

خیری نیا گفت : رشته فری استایل به عنوان یكی از رشته های جدید این ورزش ، از مازندران ایجاد و اجرای آن مورد موافقت فدراسیون اسكیت قرار گرفت كه در اولین دوره برگزاری این رشته در رقابت های آسیایی ، 'مهسا رحیمی' از بابل مدال طلای این رشته را برای مازندران و تیم ملی ایران كسب كرد . ك/3

7331/402