بجنورد - قائم مقام كميته امداد امام خميني (ره) خراسان شمالي گفت: جمعيت برخوردار از پوشش حمايتي امداد در اين استان حدود سه درصد بيشتر از ميانگين كشوري آن است.

به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی این نهاد در روز پنجشنبه 'محمدعلی اكبریانی' اظهار كرد: طبق آمار میانگین افراد برخوردار از پوشش حمایتی كمیته امداد در كشور پنج درصد است كه این رقم در خراسان شمالی 8/7 درصد است.

وی افزود: هم اكنون در خراسان شمالی بیش از 68 هزار نفر زیر پوشش خدمات این نهاد هستند و 50 هزار خانوار نیز به صورت موردی از خدمات این نهاد بهره مند هستند.

اكبریانی بر ساماندهی وضعیت محرومان استان تاكید و اظهار كرد: این نهاد با ارائه راهكارهای اساسی با شعار توانمندی، كارآفرینی و تحكیم نهاد خانواده تمام توان خود را برای توانمندسازی و خودكفایی خانواده های نیازمند به میدان آورده است.

قائم مقام كمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان شمالی افزود: خدمات امداد در 36 سرفصل كاری در قالب بسته های فرهنگی، مسكن، اشتغال و درمان است كه تمامی این خدمات با محوریت توانمندی و خودكفایی مددجویان ارائه می شود.

وی خواستار مشاركت بیشتر مردم نیكوكار خراسان شمالی شد و گفت: با كمك خیران برخی از خلاهای مورد نیاز اقشار كم آمد در بعد مادی و معنوی پر می شود.

استان خراسان شمالی 867 هزار نفر جمعیت دارد كه حدود 80 هزار نفر آنان به نوعی از خدمات حمایتی كمیته امداد امام خمینی بهره می برند. ك/1

7184/626