رشت - مديركل بيمه سلامت استان گيلان گفت : صدور دفترچه هاي درماني براي بيماران خاص در گيلان رايگان است .

دكتر ' محمود عاطف راد ' روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا ، افزود : كلیه هزینه های بستری مرتبط با بیماران خاص در بیمارستان های دولتی 100 درصد توسط اداره كل بیمه سلامت استان گیلان پرداخت می شود .

وی خاطر نشان كرد : تعهد هزینه داروهای این بیماران توسط اداره كل بیمه سلامت 90 درصد ، اما برای سایر بیمه شدگان 70 درصد است .

وی تعداد بیماران خاص تحت پوشش بیمه سلامت گیلان را دو هزار و 616 نفر عنوان و بیان كرد : از این تعداد یك هزار و 381 بیمار دیالیز و پیوند كلیه ، 859 نفر تالاسمی ، 569 نفر ام اس و بقیه هموفیلی هستند .

مدیر كل بیمه سلامت استان گیلان تصریح كرد : برای بیماران كلیوی اعمال همودیالیز ، دیالیز ، صفاقی ، شالدون گذاری و داروهای مربوط به بیماری های نارسایی مزمن رایگان است .

وی بیان داشت : برای بیماران تالاسمی اعمالی از جمله تزریق خون ، تزریق دیسفرال ، پمپ دیسفرال ، فیلتر خون و برای بیمارات هموفیلی نیز خدماتی از جمله تزریق خون و فاكتورهای انتقادی ، تزریق دارو و ...رایگان است .

دكتر عاطف راد ادامه داد : انجام برخی از آزمایشهای تشخیص اختصاصی بیماران خاص علاوه بر بیمارستان های استان در 14 واحد آزمایشگاه خصوصی به صورت رایگان است و هزینه آن توسط اداره كل بیمه سلامت پرداخت می شود .

در زمان حاضر ، یك میلیون و 462 هزار و 296 نفر تحت پوشش بیمه سلامت گیلان قرار دارند كه 60 درصد جمعیت این استان را شامل می شوند . ك/3

7286/604