فریبرز واحدی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا مهمترین مشخصه این بزرگراه را كیفیت فنی بالای آن ذكر كرد.
قایم مقام وزیر راه و شهرسازی اضافه كرد: كنار گذر جنوبی بومهن در امتداد آزادراه تهران - پردیس است طول این مسیر 5/8 كیلومتر و با احتساب كندروهای متصل به آن به 11 كیلومتر می رسد.
وی در ادامه افزود: مسیر به شكل بزرگراه چهار خط و به صورت رفت و برگشت، جدا شده است كه مسیرهای تهران- پردیس و جاده قدیم تهران - بومهن را به محور فیروزكوه به سمت سوادكوه و قایم شهر متصل می كند.
وی هزینه اجرای این پروژه بزرگراهی به همراه دیگر هزینهها نظیر آزادسازی اراضی، بیش از 58 میلیارد تومان عنوان كرد.
واحدی گفت: به دلیل بالا بودن ارزش ملكی زمین ها، معارضان متعددی داشتیم ولی توانستیم با كمك شركت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل كشور اداره كل شهرسازی استان تهران این كار به اتمام رسید.
ویف زمان شروع پروژه را حدود چهار سال ذكر كرد و افزود: با وجود اینكه مسیر طولانی نبود ولی وجود معارضان متعدد ، بافت سنگی زمین و بروز چند مرتبه رانش و ریزش زمین، افتتاح پروژه را به تعویق انداخت .
مدیركل راه و شهرسازی استان تهران با اشاره به اینكه این پروژه قرار بود 6 ماه پیش افتتاح شود، گفت: در این مسیر در نقطه اتصال به محور فیروزكوه 400 هزار متر مكعب حجم عملیات خاكی، رانش كرد كه مجبور به اجرای دیوار حایل و غیر عامل با هزینه های سنگین شدیم .
واحدی ادامه داد: با افتتاح مسیر كنار گذر (شارژر) جنوبی شهر بومهن ترافیك شهری بومهن- رودهن - آبعلی هم كاهش پیدا می كند.
وی اظهار كرد: برنامه بعدی اداره كل راه و شهرسازی استان تهران ساخت كنارگذر شمالی شهرهای رودهن- بومهن-آبعلی به طول 11 كیلومتر است كه با احداث این مسیر خودروهایی كه از محور هراز می آیند دیگر وارد محدوده شهری رودهن، بومهن وآبعلی نخواهند شد و از طریق آزاد راه تهران- پردیس به سمت تهران حركت می كنند.
تهرام/1699 /1823
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۱ - ۲۰:۳۵
تهران بزرگ - مديركل راه و شهرسازي استان تهران از افتتاح كنارگذر جنوبي بزرگراه بومهن با حضور رييس جمهوري در 23 بهمن خبرداد.