يزد - اولين همايش تجليل از همسران طلاب ، فضلا و روحانيون حوزه هاي علميه استان يزد برگزار شد .

به گزارش روز یكشنبه خبرنگار ایرنا ، در این همایش كه نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد و تعدادی از مسئولان و حوزویان حضور داشتند ، از همسران طلاب و روحانیون استان تجلیل بعمل آمد .

در این همایش ، امام جمعه محمد آباد یزد با تبریك سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ، پیرامون بحث انتظارات امام زمان(عج) از همسران روحانیون و طلاب نكاتی را بیان داشت .

حجت الاسلام والمسلمین ' سید محمد كاظم مدرسی ' افزود: همچنان كه امام عصر (عج) از حوزه علمیه و طلاب و فضلای آن انتظاراتی دارد، از خانواده های طلاب نیز انتظارات خاصی دارند.

امام جمعه محمدآباد یزد ، مسئولیت همسران و خانواده طلاب را مسئولیتی خطیر دانست و اظهار داشت : اسلام با سه عنصر پیشرفت كرد كه عبارت بود از اخلاق پیامبر(ص)، دفاع امیرالمومنین(ع) و سوم ایثار حضرت خدیجه كبری.

مدرسی خاطرنشان كرد: اگر ایثار حضرت خدیجه (س) نبود اسلام به این زیبایی و خوبی پیشرفت نمی كرد و عالم گیر نمی شد .

وی در ادامه این بحث به بیان مواردی از توقعات و انتظارات متقابل همسران طلاب و روحانیون پرداخت و بر تربیت صحیح فرزندان توصیه كرد .

رئیس حوزه های علمیه یزد گفت: همایش تجلیل از همسران طلاب و روحانیون از جمله اموری است كه باید همواره به آن عنایت داشت .

حجت الاسلام والمسلمین ' محمد شمس ' در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: نقش همسران طلاب در تحقق وظایف خطیر روحانیون بر كسی پوشیده نیست .

وی اظهار داشت: برگزاری همایش های خانوادگی در مباحث مختلف فرهنگی و اخلاقی می تواند در تحقق اهداف عالیه حوزه های علمیه خیلی مثمرثمر باشد .

استان یزد 20 حوزه علمیه و بیش از دو هزار و 500 طلبه دارد .ك3

7536/1968