تهران-رهبران ديني فلسطيني نسبت به طرح رژيم صهيونيستي در خصوص ساخت مركز ديني صهيونيست ها در باب المغاربه درمجاور مسجد الاقصي هشدار دادند واين امر را يكي از روش هاي رژيم صهيونيستي براي تسلط بر حرم شريف، مي دانند.

به گزارش روز سه شنبه روزنامه 'الحیات' چاپ لندن' شیخ زائد صلاح' رئیس جنبش اسلامی داخل فلسطین در كنفرانس مطبوعاتی در حضور'شیخ عكرمه صبری' مفتی قدس و فلسطین در سرزمین های اشغالی گفت: رژیم صهیونیستی درصدد است یك مركز تجمع صهیونیست ها در باب المغاربه شامل كلیسای بزرگ یهودیان و مركز پلیس و اماكن دیگر بنا كند.

این هشدار، بعد از اقدام بلدوزرهای رژیم صهیونیستی به ویران كردن نمای ساختمان های تاریخی و قدیمی در این مكان همچنین بعد از یك سلسله اقدامات جدید در مسجد از جمله ورود شخصیت های تندروی یهودی به صحن های مسجد الاقصی صورت گرفت.

شیخ صلاح گفت: رژیم صهیونیستی قصد دارد نام این مركز را بیت شتراوس گذارد همچنین وی به اقدام رژیم صهیونیستی به مصادره ساختمانی كه قصد دارد این طرح را بعد از تخریب ،بر روی آن بنا كند بعد از اشغال قدس در سال 1967 اشاره كرد.

وی افزود: صحن براق از موقوفات اسلامی و جزئی از تاریخ اسلامی عربی است كه از دوران ایوبیان تاعثمانی ها امتداد دارد، این امر نشان دهنده این است كه آن حق هر مسلمان است.

وی تاكید كرد مرتبط ساختن مركز یهودی جدید با مسجد الاقصی تلاش برای تسلط بر مسجد الاقصی است.

شیخ صلاح و شیخ صبری اعلام كردند در اعتراض به اقدامات رژیم صهیونیستی در اطراف مسجد الاقصی اردوی اعتصاب برپا كرده اند.

شیخ صبری گفت: ساختمانی كه در باب المغاربه در حال ویرانی جهت ساخت یك مركز یهودی است از موقوفات اسلامی است و هیچ اثری از یهودیان در این منطقه وجود ندارد.

مترجمام** 1453**1515