كرمانشاه - مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان كرمانشاه، با اشاره به اينكه در نخستين جشنواره بين المللي فيلم فجر كرمانشاه 27 فيلم به اكران شد، گفت: استقبال مردم كرمانشاه از جشنواره فيلم فجر عالي بود.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام 'محمد آفتابی' در آخرین روز ار اكران فیلم های جشنواره فجر كه حضور پوران درخشنده كارگردان كرمانشاهی برگزار شد، افزود: فیلم 'هیس دخترها فریاد نمی زنند' با استقبال مردم مواجه شد به طوری ما این فیلم را در دو سانس فوق العاده هم نمایش دادیم.

وی با اشاره به اینكه در نخستین جشنواره بین المللی فیلم فجر كرمانشاه 27 فیلم به نمایش درآمد، افزود: در هر روز از برگزاری جشنواره، سه فیلم سینمایی در سینماهای آزادی و فرهنگ كرمانشاه اكران شد.

حجت الاسلام آفتابی، اضافه كرد: به گونه ای برنامه ریزی شد تا سانس اجرای فیلم ها هم زمان با هم نباشد و كسانی كه موفق نشده اند فیلم مورد علاقه شان را در سینما آزادی ببیند، امكان دیدن آن را در سینما فرهنگ داشته باشند.

وی در ادامه با اشاره به بازسازی سینما آزادی كرمانشاه گفت: با بازسازی سینما و تامین اعتبار از طرف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و استانداری مردم كرمانشاه دوباره با سینما آشتی كردند البته اداره كل فرهنگ و ارشاد استان و حوزه هنری نیز در این امر سهیم بودند.

حجت الاسلام آفتابی، با تشكر از وزارت ارشاد برای برگزاری این جشنواره در استان كرمانشاه، در پایان گفت: بازسازی سینماهای فرسوده پیروزی و فرهنگ نیز در دستور كار قرار دارد تا مردم استان بیش از پیش با حوزه فیلم و سینما آشتی كنند.

زیباتر از زندگی(انسیه شاه حسینی)، او خوب سنگ می زند(سیدهادی محقق)، تابستان طولانی(علی خزاعی فر)، استرداد (علی غفاری)، قصه عشق پدرم(محمدرضا ورزی)، بزرگ مرد كوچك(صادق دقیقی)، روز روشن (حسین شهابی)، از تهران تا بهشت (ابوالفضل صفاری)، تنهای، تنهای تنها (احسان عبدی پور)، آفتاب-مهتاب-زمین(علی قوی تن)، ترنج(مجتبی راعی)، سر به مهر(هادی مقدم دوست)، برلین 7 (رامتین لوافی)، ساكن خانه چوبی(حسینعلی لیالستانی)، دل بیقرار(قربان محمدپور)، گهواری ای برای مادر(پناه بر خدا رضایی) و مروارید (سیروس حسن پور) از جمله فیلم هایی بود كه در كرمانشاه اكران شد.

هیس دخترها فریاد نمی زنند (پوران درخشنده)، عقاب صحرا (مهرداد خوشبخت)، بشارت یك شهروند هزاره سوم (محمد هادی كریمی)، فرزند چهارم (وحید موسائیان)، یك-دو-سه-پنج (محمد معیری)، عملیات مهد كودك(فرزاد اژدری)، اشیاء از آنچه در آیینه می بینید به شما نزدیكترند (نرگس آپیار)، ابرهای ارغوانی(سیامك شایقی)، خاكستر و برف (روح اله سهرابی) و گام های شیدایی (حمید بهمنی ) نیز از دیگر فیلم هایی بود كه در این جشنواره اكران شد.

نخستین جشنواره فیلم فجر در كرمانشاه از (14 تا 24 بهمن) در دو سینمای آزادی و فرهنگ برگزار شد.

567