رشت - رييس سازمان امداد و نجات جمعيت هلال احمر كشور گفت: بيش از يك ميليون نفر از بانوان كشور عضو داوطلب جمعيت هلال احمر هستند.

'محمود مظفر' روز پنجشنبه در حاشیه برگزاری مانور كشوری بانوان امدادگر جمعیت هلال احمر در گیلان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: حدود 10 هزار نفر از این بانوان در قالب تیم های مختلف، آموزش های ویژه تخصصی برای امدادرسانی در حوادث و بلایا را فرا گرفتند.

وی اظهار داشت: ارایه آموزش های تخصصی و ویژه به سایر بانوان عضو داوطلب هلال احمر برای امدادرسانی در حوادث از برنامه های سازمان امداد و نجات هلال احمر كشور است.

رییس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر كشور با بیان اهمیت برگزاری مانورهای ویژه این جمعیت گفت: این مانورها تمرینی برای به نمایش گذاشتن توانایی های امدادگران و آمادگی آنان برای امدادرسانی در حوادث و بلایا است.

وی خاطر نشان كرد: برگزاری مانور بین المللی بانوان امدادگر در كشور جمهوری اسلامی ایران از برنامه های آینده جمعیت هلال احمر است.

مانور كشوری بانوان امدادگر در قالب تیم های عملیاتی توانا روز پنجشنبه با حضور رییس سازمان امداد و نجات هلال احمر در مركز آموزش های تكمیلی و تخصصی هلال احمر گیلان در چاف لنگرود برگزار شد. ك/3

7286/604/508