بندرانزلي - آيين افتتاحيه دانشگاه فرهنگيان (پرديس امام علي) گيلان عصر يكشنيه 29 بهمن با حضور دانشجويان پسر و مسوولان آموزش و پرورش استان و دانشگاه فرهنگيان برگزار شد.

مدیركل آموزش و پرورش گیلان و رییس كمیته استانی هیات امنای دانشگاه فرهنگیان در حاشیه این مراسم به خبرنگار ایرنا گفت: در اجرای سیاست های دانشگاه فرهنگیان در هر استان دو پردیس خواهران و برادران گشایش یافت.

' ایوب نجف زاده' اظهار كرد: امسال برای نخستن بار از طریق آزمون سراسری در قالب دانشگاه فرهنگیان360 دانشجوی دختر و 273 دانشجوی پسر برای كارشناسی پیوسته در هفت رشته در پردیس گیلان پذیرفته شدند.

وی این رشته ها را شامل علوم تربیتی، ریاضی، زبان انگلیسی، ادبیات فارسی، مشاوره، مطالعات علوم اجتماعی و آموزش ابتدایی عنوان كرد.

نجف زاده یادآور شد: علاوه بر این تعداد، یكهزار دانشجوی زن و 387 دانشجوی مرد از همكاران فرهنگی نیز در پردیس فرهنگیان گیلان از كاردانی به كارشناسی ادامه تحصیل می دهند.

وی خاطرنشان كرد: در آینده ادامه تحصیل دانشجویان در رشته های كارشناسی ارشد و دكترا نیز با تصویب هیات امنای دانشگاه فرهنگیان امكان پذیر خواهد شد.

به گفته وی تمامی فارغ التحصیلان تربیت معلم گیلان در سنوات قبل جذب آموزش و پرورش شده اند و دانشجویان جدید از هم اكنون در استخدام آموزش و پرورش و برخوردار از حقوق پایه هستند.

مدیركل آموزش و پرورش گیلان همچنین به دانشجویان نوید داد، موضوع رتبه بندی معلمان در گروه اساتید و پ‍ژوهشگران با جدیت پی گیری شود.

به گفته وی بر این اساس معلمان در گروه بندی مشاغل از گروه كارمندان خارج و در گروه اساتید و پژوهشگران قرار خواهند گرفت.

وی با اشاره به این كه پردیس فرهنگیان گیلان در نخستین سال فعالیت با كم و كاستی هایی روبروست ابراز امیدواری كرد با مساعدت استاندار و مسوولان استان شرایط پردیس فرهنگیان بعنوان محل آموزش معلمان آینده این دیار ارتقاء یابد .

در این مراسم همچنین 20 نفر از دانشجویانی كه سال گذشته در رشته های ورزشی، علمی، فرهنگی، قرآنی رتبه های برتر كسب كرده بودند تقدیر شدند.

همچنین دانشجویان سوگندنامه معلمی را به صورت دسته جمعی قرائت كردند.ك/3

620/ 603