فرماندار بافق گفت: مردم و مسوولان اين شهرستان خود را براي پذيرايي از ميهمانان نوروزي آماده مي كنند.

'مهدی خاوری' در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: شهرستان بافق آثار و بناهای تاریخی و دیدنی زیادی دارد كه انسان از دیدن هر یك از آنها لذت می برد.

فرماندار بافق با بیان اینكه نام مقبره امامزاده عبدا... این شهر باید به حرم مطهر این امام زاده تغییر كند، گفت: ساختمان حرم مطهر این امامزاده واجب التعظیم متعلق به قرن سوم هجری قمری است و همگان گنبد زیبا و باشكوه آن را ستایش می كنند.

وی تصریح كرد: بقعه چشم نواز ، كاشی كاری و تزئینات كم نظیر این زیارتگاه ، هم جنبه زیارتی دارد و هم سیاحان و گردشگران زیادی را به خود جلب می كند.

خاوری به مسجد جامع بافق كه از بناهای تاریخی قرن دهم است نیز اشاره كرد و افزود: این بنا در دو قسمت زمستانه و تابستانه طراحی شده كه قسمت تابستانه آن دارای شبستان با بادگیرهای بزرگ به سبك مسجد جامع كبیر یزد ساخته شده است.

فرماندار بافق نخلستان های چشم نواز شهرستان بافق، براریك و تل ماسه های صادق آباد، قلعه تاریخی باقر آباد، ارگ عبدالرضا خان بافقی، میدان خان و خانه وحشی بافقی و دهها اثر باستانی و طبیعی را از جمله آثار دیدنی این شهرستان عنوان كرد و گفت: دیدن این اماكن خاطره خوشی را در اذهان مسافران نوروزی ماندگار خواهد كرد.

خاوری به مصوبات ستاد تسهیلات نوروزی شهرستان بافق اشاره كرد و افزود: اسكان میهمانان در مدارس و میهمانپذیرها، برپایی ایستگاههای راهنمایی با توزیع برشور ونقشه شهرستان، نظافت شهر و رنگ آمیزی نرده ها و بلوكهای اطراف فضاهای سبز و معابرعمومی ، كشیك ادارات و واحدهای خدماتی در ایام نوروز، برقراری نظم و امنیت، و آمادگی كامل اورژانس وآتش نشانی از مهمترین تصمیمات جلسه ستاد تسهیلات نوروزی بافق بود.ك3

7543/1968