تاریخ انتشار: ۱ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۹:۴۹

قم ـ معاون فني و عمراني شهرداري قم گفت: پروژه تونل غدير اين استان تاكنون 85 درصد پيشرفت فيزيكي داشته است.

به گزارش به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، 'سعید عزیزنژاد' با بیان این مطلب افزود: هم اكنون حفاری قسمت تاریك و بدون نور این تونل غدیر به پایان رسیده و از این پس حفاری در بخش روباز تونل انجام می شود و در ادامه خیابان عمار یاسر به خیابان معلم متصل شده و تردد ایجاد می شود.

وی با اشاره به اینكه در اجرای پروژه نهم دی سطح خدمت رسانی به شهروندان را قطع نمی‌كنیم، بیان كرد: با انحراف ترافیك، بخشی از طرح در اختیار مهندسان و مابقی طرح در اختیار مردم قرار گرفت.

وی گفت: در این طرح ما توانسته ایم یك شریان شمال به جنوب را به‌هم متصل كنیم و انتظار داریم خیابان معلم به چهارمردان و آذر را فعلا در اولین سطح در اختیار مردم قرار دهیم و در سطح‌های بعدی اتصال آن به حرم حضرت معصومه(س) و بلوار پیامبر اعظم را دایر كنیم.

عزیزنژاد تصریح كرد: هزینه اجرای این پروژه نزدیك به 40 میلیارد تومان می‌باشد كه با تملك ها و رفع معارض ها به 150 میلیارد تومان می‌رسد.

وی بهبود حمل و نقل شهری و كاهش بار ترافیكی هسته مركزی شهر، ایجاد مسیر دو سطحه بلوار عمار یاسر، تسریع در دسترسی زایران به حرم مطهر و ایجاد مسیر تندرو در هسته مركزی شهر با حذف تقاطعهای مسیر بلوار عمار یاسر را از اهداف اجرای تونل غدیر عنوان كرد.

وی گفت: سه سطح پایین دستی این پروژه در سطح زیر صفر صفر قرار گرفته است تا منظر حرم مطهر را دچار خدشه نكند.

معاون شهرداری قم اضافه كرد: این سه سطح پایین دستی شامل دو سطح زیر زمین و یكی همسطح خیابان می باشد كه البته پاركینگ هم در این طرح پیش‌بینی شده است.

وی از مساعدت شهروندان در تملك ها قدردانی كرد و از مردم درخواست كرد: نسبت به تملك ملك‌های باقی مانده همكاری كنند.

پروژه ساخت تونل غدیر قم به طول 850 متر می باشد كه طول و عرض تونل به ترتیب 555 و 27 متر می باشد.

این تونل دارای سیستم تهویه و روشنایی هماهنگ با سیستم كنترل ترافیك شهر و تعداد ستونهای میانی آن 162عدد می باشد.ك/2

/7404/ 380/