ساري- معاون پرورشي و فرهنگي آموزش و پرورش مازندران گفت: از ابتداي ماه مهر سال جاري تا كنون 15هزار و 346دانش آموز اين استان در قالب اردوهاي راهيان نور به مناطق جنگي دوران دفاع مقدس اعزام شدند.

'حسین كمالی' روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینكه 10هزار و 328 نفر از این تعداد دختر و مابقی پسر بوده اند، هدف از این این طرح را اشاعه فرهنگ دفاع مقدس در میان دانش آموزان برشمرد و افزود: آشنایی جوانان با دلاور مردی رزمندگان جان بر كف، آنان را در مقابل هجمه های فرهنگی دشمنان مصون می دارد.

وی به برگزاری مسابقه های فرهنگی در 30 رشته در مدارس مازندران اشاره كرد و افزود: 183هزار دانش آموز استان در این مسابقات شركت كردند.

وی با اشاره به برگزاری یكهزار و 230 نشست سیاسی به منظور ارتقا بینش سیاسی دانش آموزان از اجرای طرح گفتمان دینی در یك هزار و 200 مدرسه استان خبر داد.

این مقام آموزشی هدف از اجرای این طرح را پاسخ به پرسش ها و شبهات دینی دانش آموزان دانست و طرح گفتمان دینی را نیاز كنونی جامعه عنوان كرد.

وی با تاكید به اینكه جوان باید پاسخ‌های منطقی در قبال پرسش های حوزه دین، سیاسی و اخلاق را دریافت كند، گفت: یكصد روحانی در این حوزه فعالیت می ‌كنند.

وی همچنین از اجرای طرح نور در مدارس استان خبر داد و افزود: 181 هزار دانش‌آموز مازندرانی طی یك سال اخیر در این طرح شركت كردند.

كمالی صیانت از قرآن كریم را معجزه پیامبر از سوی خداوند دانست و گفت: آشنایی هرچه بیشتر نوجوانان و جوانان با این كتاب آسمانی وظیفه همه به ویژه متولیان عرصه آموزشی و فرهنگی است.

معاون آموزش و پرورش مازندران با اشاره به این كه تحول بنیادین در آموزش و پرورش برگرفته از قرآن و منابع دینی و تقویت بنیه اعتقادی دانش آموزان است، یادآورشد: به یمن این اجرای سند ملی، هم اینك نظام تعلیم و تربیت مطابق با فرهنگ قرآنی شده است.

وی به راه‌اندازی 51 مدرسه قرآنی در مازندران اشاره كرد و گفت: بهترین مدارس ابتدایی و فرهیخته‌ترین نیروی انسانی برای این امر اختصاص داده شد.

كمالی با بیان این كه مدارس قرآنی به صورت هیات امنایی در مازندران اداره می‌شود، افزود: روسای هیأت امنای این مدرسه ها امامان جمعه هر شهرستان هستند.

معاون آموزش و پرورش مازندران به برپایی نماز جماعت در مدارس استان اشاره كرد و گفت: یك هزار و 305 روحانی برای اقامه این فریضه الهی در مدارس حضور می یابند.‌

كمالی از فعالیت یكهزار و 385 هیات مذهبی دانش آموزی در استان خبر داد و افزود: از این تعداد 627هیات در دوره ابتدایی ، 441 هیات در دوره متوسطه و 317 هیات در مقطع متوسطه در 15منطقه و شهرستان استان فعالیت دارند.

وی با اشاره به این كه از دو سال پیش تشكیل هیات های مذهبی دانش آموزی در برنامه كاری آموزش و پرورش قرار گرفت، گفت : مدارسی كه موفق به تشكیل این هیات ها شده اند ، مورد تجلیل قرار می گیرند.

كمالی یاد آور شد : در حال پیگیری برای شناسنامه دار كردن این هیات ها از سوی اداره كل تبلیغات اسلامی استان هستیم . ك/3

1888/503